Friday, March 07, 2008

Bingkisan Jiwa Di Ambang Hari Mengundi (2)

Kami anak-anak Kelantan bertekad untuk mengekalkan kepimpinan orang yang amanah, jujur lagi bersih rasuah di atas bumi kami Kelantan, tanah Tok Kenali, tanah Tok Janggut. Inilah masa untuk rakyat Malaysia, pakatlah ubah kezaliman, turunkan ia daripada takhta kuasa yang selama ini diredha oleh rakyat Malaysia, terutama yang Islam/Melayu. Kami anak-anak Kelantan sayangkan pemimpin kami yang terbukti bebas daripada rasuah dan sifat tidak amanah selama 18 tahun, Pak Lah baru duduk di atas takhta selama 4 tahun pun sudah macam-macam kepincangan yang nampak, terutama sekali "Islam Hadhari" bawaannya.

Biarpun kami dihina miskin dan mundur, tetapi kami reti menghargai sifat amanah, sifat jujur dan sifat ikhlas seorang pemimpin yang bertungkus lumus untuk menjaga kesejahteraan bumi kami daripada kerosakan.

Kami rela lagi jadi miskin, mundur. Tetapi kami tidak akan relakan pemimpin yang kami angkat itu dihina dan difitnah semata-mata rakusnya hati orang-orang yang tidak sayangkan bumi kami, tetapi hanya sayangkan minyak yang mengalir di bawah bumi Kelantan kami.

Kepada Si Kepala Batas, Si Pekan dan juga Si Rembau. Jangan lagi kamu pijak ke bumi kami dengan riak sombong kamu, dan sifat bongkak kamu. Cukuplah dengan sifat Melayu kamu yang lupa budi bahasa Melayu. Kami mohon kepada Tuhan agar dikekalkan pemimpin yang amanah, jujur dan ikhlas seperti pemimpin kami seorang itu yang mana seorang pun di antara kamu tidak akan dapat tandinginya.

Kiriman Garden
8.37 malam, 7 Mac2008

No comments: