Wednesday, March 26, 2008

Abdullah Sudah Mengadap Agong

Saya baru sahaja selesai melayari beberapa blogs sahabat-sahabat seperjuangan. Banyak yang meramalkan bahawa Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi sedang berusaha untuk mengadap Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong.

Berdasarkan maklumat yang saya terima daripada beberapa sumber yang berwibawa, Abdullah sebenarnya sudah pun mengadap Agong di Istana Negara, Kuala Lumpur, pada kira-kira jam 6.30 petang, 25 Mac 2008.

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pula diberitakan telah mengadap Baginda pada tengahari 24 Mac 2008.

Dan, seorang lagi tokoh UMNO yang kini dikatakan sebagai “the man on the spot” dipercayai mengadap Baginda selepas Abdullah pada senja 25 Mac 2008.

Berdasarkan info inilah saya membuat posting Percaturan Politik Malaysia Terkini: Adakah Sesuatu Sedang Menggelegak?

Selanjutnya, saya serahkan kepada kebijaksanaan dan imajinasi anda untuk meneruskan plot kisah ini. Sebagaimana saya tegaskan secara riddle dalam posting sebelum ini, “segala-galanya adalah demi masa depan dan demi kesejahteraan rakyat dan negara Malaysia seluruhnya - untuk menjernihkan suasana, untuk meleraikan kekusutan dan paling penting lagi utama, semoga aspirasi rakyat jelata menerusi PRU12 dihormati selaras dengan tuntutan sistem demokrasi berparlimen dan Raja berperlembagaan!”

Oleh itu, sama-samalah kita tunggu perkembangan selanjutnya dengan penuh sabar. Sama-samalah juga kita panjatkan doa ke hadrat Illahi semoga segala-galanya beroleh restu, hidayah dan petunjuk menuju ke arah perjuangan yang lurus dan diredhaiNya. Insya Allah! – Ruhanie Ahmad

12 comments:

zayn said...

Sekarang Pak Lah mengaku bahawa beliau telah terlepas pandang dengan pengaruh cyber.Tetapi malang nya sudah terlambat untuk memulakan perang cyber kerana lebih 1/3 rakyat sudah mengundi BR (Jatuh Selangor,Kedah,Pulau Pinang,Perak dan gagal menawan Kelantan).
Ketidak tulusan pemimpin UMNO termasuk pemimpin komponen Barisan Nasional sudah diketahui umum. Bau busuk mereka sudah menjadi tajuk bulan mereka sehingga PRU13 nanti.
Melalui suara kecil Umno mereka ingkar atas arahan Ketua mereka.Terjadi pergolakan dan pecaturan MB di Perlis dan Terangganu.Mereka mudah menunding jari kepada orang lain BIADAP kepada istana tetapi diam apakala ianya berlaku atas diri mereka sendiri.
Allah swt telah menghukum mereka dengan menganugerah kepada Duli Tuanku satu hidayah menukar pucuk kepimpinan Negeri dengan mereka yang boleh dipercayai dan diterima oleh rakyat Baginda.Kami menjuunjung kasih atas keputusan tegas ini.
Sekian.

cakapsiang said...

Datuk saya dah tau ceritanya:

A jumpa Y, N jumpa Y, R jumpa Y, kemudian Y suruh A letak jawatan dan diganti dengan R, sementara N dikekalkan sebagai timbalan kepada R...

Soalan Mathematic tambahan:

A=.......
Y=.......
R=.......
N=.......

Jawab dengan hati terbuka, terbalikkan skren komputer untuk menyemak jawapan.

luaskanmata said...

Amww Datuk:

Sekadar memperkayakan pandangan yang sedia ada...

Saya memohon kepada semua pihak umumnya dan mereka yang beragama Islam yang menyaksikan Allahlah tuhan yang esa dan Muhammad S.A.W. rasulnya agar melihat pada kepentingan semua.

Bagi mereka yang beragama Islam, di saat sebeginilah perlu lebih kuat dan nekad untuk membuat rujukan kepada Al-0Quran dan Hadith.

Wajar juga penelusuran kepada sirah lalu dibuat. Fahamilah intisari peperangan badar, uhud dan tidak kurang pentingnya ahzab. Mungkin akan saya ulas pada kesempatan lain. Tak sempat masalah sekarang ni, nak prepair court case.

Bagi kita orang Islam, bila kita meletakkan Allah dan hari akhirat sebagai keutamaan, segala keperluan duniawi kita akan terjaga.

Sekalian sahabat dalam UMNO dan saudara-saudara kita dalam PAS serta Keadilan, marilah berpegang teguh kepada syariat Islam yang sebenar.

Sekian, salam perjuangan..

SCaReFaCe said...

Betulkah cakap orang-orang kampung saya:
"Tun M, Shaidan Kasim, Idris Jusoh, Muhammad Taib, Khair Toyo....tidak akan mendapat perkenan sultan & Majlis Raja2 untuk dilantik sebagai PM @ MB kalau mereka menang pilihanraya kerana mereka inilah orang2 yg telah mederhaka menghapuskan kuasa kekebalan raja2 dulu semasa Tun M menjadi PM...org2 inilah yg begitu lantang ketika itu.

Fikir Tajam said...

Salam Datuk Ron,

Sikap BIADAP Dolah dan konco-konco kepada DYMM Sultan tidak dapat kami terima. Kami akan menuntut bela akan penghinaan ini!

Siap kau Dolah!
Siap kau bedebah!

Akan jadi sejarah akhirnya nanti Dolah akan diLETUPKAN dengan bom manusia oleh Rakyat yg menebus penghinaan sedemikian rupa.

Intifada baru saja bermula bila Dolah menangguhkan Perhimpunan Agong UMNO. Kebencian kami makin MEMBUAK-BUAK. MAKIN MENGGELEGAK!

Siap kau BANGSAT!

Dengan KJ, Hishamuddin Keris, Najib Lembik, Mat Taib Bangsat Kaki Pompuan Penipu Sundal!, Ali Rustam Lajanat Lahabau Sial!

Haji Mohd Zakaria Haji Hamzah said...

itulah orang sombong akhir akan jatuh seperti nangka buruk.....busuknya.

pak tam said...

salam semua

harap ini semua dijadikan pengajaran bagi semua pihak

dah terhantuk baru nak sedar.

tercatit dalam sejarah Melayu, penubuhan UMNO Onn Jaafar kerana mahu mempertahankan kedaulatan kesultanan, tapi tercatit pula dlam sejarah melayu kini, UMNO menjadi penderhaka Yang Di Pertuan Agogng dan kesultanan yg dipimpin oleh Abdullah Badawi dan pengampu2nya

salam ta'zim

SCaReFaCe said...

Saya menyeru kepada Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong menggunakan kuasa yg ada menangkap dan menjatuhkan hukuman yg seberat beratnya kepada Pak Lah dan Idris Jusoh + 22 ADUN + org UMNO yg menetang keputusan Istana dan mengadakan demontrasi haram kerana mereka ini boleh digolongkan sebagai BANGSA MELAYU YG DURHAKA & LUPA DIRI & PENGKIANAT AGAMA/BANGSA/NEGARA...ingatlah Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong...mereka ini umpama ANJING yg tersepit....KALAU Duli Tuanku melepaskan mereka...lepas ini mereka inilah yg akan menghapuskan Kekuasaan Tuanku kemudian kelak...jgn ampunkan mereka Tuanku...AMPUN TUANKU KU SEMBAH PATIK MOHON DI AMPUN

Paktam Duda said...

Semoga trajedi 1987 tidak berulang

Pak Lang Rembau said...

YBhg Datuk,

Segala-galanya panas. Menggelegak kerana puntung menjadi bara dan bara bakal menyala. Tapi dalam panas-panas ni kenapa agaknya pemimpin-pemimpin Johor macam orang bisu? Paling ramai menteri dari Johor tak satu pun yang tegak bercakap? Harapkan Hishamuddin, hari ini cakap lain besok cakap lain. Hari ini membara besok asap pun tiada. Shahrir yang terbilang 'outspoken' pun kini senyap. Pasal apa ha??? Kuda Kepang kan dari Johor, tak kan tak boleh jelaskan mengapa sindrom bisu melanda Johor?

Berita Semasa said...

Saya menyeru pada semua pimpinan Umno yang mempertikaikan kuasa DYMM meminta maaf secara terbuka dan meletakkan jawatan secara ikhlas dan sukarela demi perpaduan didalam Umno. Dollah adalah "ASET" untuk Barisan Rakyat.

Mana dia jaguh-jaguh Umno ? Semua menikus bila ketuanan Melayu dipersoalkan. Apakah DYMM bukan ketuanan yang selama ini dipertahankan ? Pada Hisyam, ko simpan jer la keris tu. Toksahlah nak cium nak junjung masa Perhimpunan Umno nanti !!!

-------------------------
http://semasa.pdniaga.com

BENTA said...

Assalamualaikum Dato'
Umum telah mengetahui orang yang kononnya paling berusaha dalam UMNO ingin menyelami permasalahan akar umbi penyokong-penyokong UMNO dengan cara menumpang tinggal di rumah ketua-ketua kampung sambil merisik.
Harap beri peringatan kepada ketua-ketua kampung yang rumah mereka bakal ditumpangi oleh jaguh tinju yang hanya kuat bertinju diatas katil iaitu m.. ty... supaya jika terdapat anak dara atau anak-anak janda atau isteri ketua kampung sendiri haruslah disembunyikan terlebih dahulu sebelum ternampak oleh "jaguh bawa lari duit" kerana ditakuti apabila terlihat aje anak-anak dara atau mak janda atau isteri ketua kampung oleh jantan seorang ini maka akan dibawa lari mereka.
Harus diingat sejarah jantan seorang ini puteri DYMM Sultan berani dilarikan inikan pula anak ketua kampung yang kuasanya seciputpun tak ada.
Beringat sebelum terkena.
t/kasih