Saturday, July 05, 2008

RAJA PETRA DISOAL SIASAT POLIS SENTUL?

Raja Petra Kamaruddin (RPK) menjalani satu sessi soal-siasat di Ibupejabat Polis Daerah Sentul mulai jam 5.30 petang ini berkaitan akaun bersumpah beliau mengenai kes Altantuya Shaariibuu.

8 comments:

Kerajaan Rakyat said...

Salam Datuk,

Minta maaflah. Saya memang sudah hilang hormat kepada PDRM. Terlalu jijik.

slyderrose said...

Ini kes nak ugut dan gertak RPK macam PI Bala itu kena kat balai police brickfield. Saya yakin RPK tak mudah diugut.

Berita dari gunung said...

Untuk apa RPK bersusah payah buat akuan bersumpah. Untuk membabitkan orang pada pandangannya salah? Untuk sengaja mengenakan Najib? Untuk turut serta meraikan suasana "keterbukaan" yang sedang menggila?

Atau RPK hanya turut serta bermain bola bersama Anwar Ibrahim, menggelecek bola sebiji di padang. RPK faham stail Anwar bermain bola, menggelecek dan pass ke belakang. Dia tahu Anwar belum score walau sebiji.

melayu-tertindas said...

Dato Ron

Semua orang dah jijik dengan Polis.

Polis pun tamak macam ahli politik; mana tidak Gaji IGP baru aje 15,000 tapi nak sampaikan mimpi pakai keta Mercedes S-Class dengan Golf kat Glenmarie, kena makan Duit Kopi dan aniaya rakyat yang sudah papa dan kedana.

Lagi sedih pula, Polis polis ini Melayu sama kolor dengan Agong. Agong pula berdiam sahaja apabila Rakyat menghadapi penganiayaan Polis.

Harap harap Soljal tak masuk Bandar macam korporal Adam. Adam ada sebabnye endiri nak mengamok, tapi kalau Soljal masuk bandar nak Duit Kopi, hancor lah nampak nya. Nampak gaya Tuhan akan bagi Tsunami pula pada Malaysia yang Takabur duniawi.

melayu-tertindas said...

Dato Ron

Raja Petra ini dari bacaan saya anak Melayu kacuk berjiwa Rakyat. Dia boleh di jadi kan Menteri, apabila PR memerintah.

Bila umur dah lanjut, nafsu pompuan, keta, rumah besar dah tak ada sebab, mata dah nampak Malaikat Maut menunggu di hadapan mata. Saya fikir Raja Petra amat sedar akan hal sedemikian.

UMNO kaya dan papa - mungkin sudah tertutup mata hati mereka hingga sanggup continuously menganiaya Rakyat. Aniaya ini satu dosa yang amat besar.

Munkin Tun Mahathir juga bangga dan bongkak dapat jadi ahli UMNO No.1, sedang kan Tuhan tak ada No. ahli UMNO.

Kita tengok lah nanti, apabila wajah mereka setelah menemui Malaikat Maut - senyum macam VK Lingam ke, atau muram macam Roberto Mugaber!

ibnu a rahman said...

Orang yang buat kenyataan BERSUMPAH (sd) mesti mampu pertahankan kenyataannya apa lagi yg melibatkan pembesar negara. Ini kes: Berani kerana benar dan Berani buat berani tanggung!!. YM RPK ni blogger klas atasan yg tidak sewenang2nya menjerut taligantung kat lehernya. Dia SUDAH sedia kemahkamah. Tapi setakat hari ni, Polis yg bertindak atas laporan AG, hanya nak tau sape beri kelulusan siarkan sd beliau dlm laman web?. Yg dikaitkan dlm sd, lansung tak buat laporan polis.. Fikir2kan sebabnya.

mas said...

melayu-melayu yang sokong anwar, rpk semuanya bodoh. fikiran masih dijajah. bodoh, taksub. tak fikirkah masa depan anak2 mu, nanti bila yg bukan bumiputera berkuasa nanti? yang masuk universiti dan sekarang cerdik pandai, bukankah kerana polisi kerajaan kamu semua dapat masuk universiti? yang masih belajar di uni, bukankah itu dibawah biasiswa kerajaan? dasar melayu tak sedar diri. tak tahu kah kamu agenda dap? takkan dia mengaku ini bumi islam. dan pkr? pkr ialah hanya samaran bagi Hindraf. bodoh betul. Pas, kamu telah masuk dalam golongan yang telah menggadai maruah mu untuk ganjaran dunia ini. baik buang saja nama islam dari parti kamu. tunggulah balasan Allah nanti. kamu mempolitikkan nama Allah. kamu adalah salah satu sebab melayu pecah-belah. Aku lebih respect kamu masa kamu tak membuat pakatan dengan dap. sekarang aku meluat dengan hiprokrasi kamu.

OfficeBoyTingkat4 said...

PRDM tidak cukup profesional.tidak bebas dalam ertikata yg sebenarnya.PRDM terlalu memihak kepada UMNO.mungkin disebabkan satu budaya percampuran tanpa had antara pegawai polis dgn poliTIKUS.akhir2 ini, gejala ini juga telah menular kedalam ATM.