Sunday, November 26, 2006


ZN Bertanya,
Apa Nak Jadi?

“Tujuan saya mengirimkan e-mail ini adalah untuk mendapatkan sedikit penjelasan terhadap senario politik yang melanda negara kita yang tercinta.

Kebelakangan ini, isu perkauman nampaknya sudah menular dan kerap bermain di bibir segolongan pemimpin Umno.Yang memulakan agenda ini adalah ‘beruk hitam’.

Sekarang ini, dengan derasnya Datuk Seri Anwar Ibrahim pun mencanangkan DEB adalah tidak releven. Si ‘beruk hitam’ itu pula dengan semangat Melayunya.

Nampaknya macam mereka berdua ni seolah-olah sedang merancangkan sesuatu yang boleh merugikan bangsa Melayu. . Di Parlimen pula berlaku pergeseran diantara LKS dan salah seorang MP Umno. Ini pun pasal isu perkauman juga. LKY dari Gerakan pun seolah-olah senada dengan LKS. Adakah senario ini TIDAK membahayakan Malaysia?Satu perkara lagi, apakah akan terjadi sekiranya sesetengah parti komponen BN keluar dari pakatan? Persoalannya, kalau ini berlaku, adakah parti Melayu masih mampu untuk memerintah negara?” – ZS @yahoo.com.

Minta maaf Saudara ZS. Pertanyaan di atas terlalu berat untuk saya ulas. Bagaimanapun, saya harap pemantau blog di Ibupejabat Umno Malaysia akan memanjangkan e-mail Saudara kepada pihak-pihak yang berkenaan.

Kalau saya memandai-mandai, nanti parah saya kena balun macam Datuk Mukhriz Mahathir. Dalam saya tak memandai-mandai pun ada orang di Ibupejabat Umno Malaysia tuduh saya sebagai penyebar fitnah! – Ruhanie Ahmad.

No comments: