Monday, November 20, 2006

Lanjutan Isu Kenyataan
Datuk Mukhriz Mahathir:

Reaksi Masyarakat
Terhadap Isu Mukhriz

Isu Datuk Mukhriz Mahathir makin berpanjangan. Ia mula menambat perhatian masyarakat. Bingkisan berikut adalah contohnya. Ianya dikirimkan menerusi blog ini. Kedua-duanya mencerminkan sentimen umum.

Salabu-salabi: Mukhriz, anda tidak keseorangan dalam hal ini. Anda berani kerana benar. Kami pun berani kerana benar. Dulu Mahathir, sekarang Pak Lah. Dulu kami hadir, sekarang kami belah....

Apa yang Mukhriz cakap itu benar. Kami menonton TV. Adalah bohong jika kami katakan pada diri kami bahawa persidangan kali ini berhasil. Hanya tukang ampu sahaja yang berkata berhasil.

Cakapsiang: Mukriz menang dengan undi tertinggi, sedangkan Hishamuddin, Khairy dan ketua-ketua pemuda negeri tidak pernah dipertandingkan. Jadi siapakah yang mewakili suara pemuda? Siapakah mereka yang menyuruh Mukhriz berundur sedangkan dia meraih undi tertinggi!

Lanjutan Isu Kenyataan
Datuk Mukhriz Mahathir:

Mukhriz Diminta Beza
Kepentingan Parti
Dengan Keluarga

KUALA LUMPUR, 19 Nov (Bernama) -- Exco Pemuda Umno Datuk Mukhriz Mahathir perlu tahu membezakan keutamaan beliau terhadap parti dan keluarga sendiri, kata Menteri Luar Datuk Seri Syed Hamid Albar.

Beliau berkata sebagai seorang anggota Umno, anak bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad itu perlu mengutamakan kesetiaannya kepada parti dan memisahkan kedudukannya terhadap keluarga sendiri.

Syed Hamid yang juga anggota Majlis Tertinggi Umno berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Mukhriz dalam akhbar berbahasa Inggeris Khamis lepas bahawa tidak ada perkara baru dalam ucapan dasar Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi yang juga Presiden Umno pada Perhimpunan Agong Umno yang berakhir Jumaat lepas.

Beliau ditanya kemungkinan Mukhriz membuat kenyataan itu kerana mahu menyebelahi bapanya Dr Mahathir yang sejak beberapa bulan lepas mengkritik secara terbuka dasar kerajaan yang dipimpin Abdullah.

"Tidak siapa suruh dia tak sayang bapa sendiri, tetapi dia kena buat ketetapan antara kepentingan parti dan keluarga sendiri," katanya.

Syed Hamid berkata sebagai anggota Umno, Mukhriz perlu meminta maaf kepada Abdullah berhubung kenyataannya itu.

-- BERNAMA
http://www.bernama.com.my/bernama/v3/bm/news.php?id=231075

No comments: