Saturday, May 10, 2008

BATALKAN WPI?

Politica

Saya bangga dengan keberanian Tan Sri Muhyiddin Yassin. Saya doakan beliau jadi tokoh nombor satu Malaysia tidak lama lagi. Salah satu tanggungjawab yang mesti beliau laksanakan selepas itu ialah bubarkan WPI.

Nombor dua: Haramkan syarikat asing yang kini berikan khidmat keselamatan kepada sesetengah kapal besar yang lalu-lalang di Selat Melaka. Selat ini perairan Malaysia dengan Indonesia. Apa pasal diizinkan syarikat asing yang bersenjata buat kerja di Selat Melaka? Macam mana kalau kerja itu cuma topeng kepada tugas-tugas espionage dan sebagainya?

Nombor tiga: Cepat-cepat betulkan status Pulau Pisang. Kalau tak, nanti dajal di selatan tu akan guna pengaruh zionis antarabangsa, heret status pemilikan Pulau Pisang ke ICJ dan menang. Habis melopong kita. Dan habislah pulau-pulau yang strategik di kanan dan kiri Johor dikebak oleh dajal selatan.

Saya harap Abang Din fikir-fikirkan hal ini.

11 comments:

cina said...

SIR, I support Politica 100 per cent. I am a Malaysian Chinese. I really hate the kiasu attitude of those people from across the Causeway. When we wanted to build our own scenic bridge replacing the congested Causeway, the kiasus objected with thousand and one reasons. Now I heard the kiasus are working very hard to convince Abdulah to agree to their proposal to build a super-bridge connecting the Kiasu Island with Nusajaya in JB.

I hate the kiasus exploiting Abdullah. I also don’t like Malaysia to agree to the super-bridge proposal. To solve these two things, Abdullah has to go as soon as possible.

After that, Muhyiddin should be our PM so he can undo what Abdullah had done to south Johore The Great – disband the WPI, re-build our very own scenic bridge, mobilise our Air Force to the land already gazetted for our air defense command centre in south Johore and make sure Pulau Pisang must to be managed by our own people.

shahbandarmalakat said...

Askum Datuk. Nampaknya tidak ada lagi suara suara menyuruh Pak Lah letak jawatan? Suasa politik Tanah Air di control oleh Kapal Singh, hingga orang mula lupa suruh Pak Lah letak jawatan? Satu pemilihan pemimpin baru mesti dibuat secara demokrasi...Paklah sendiri bukan pilihan ahli begitu juga Najib.Paklah jadi President pasal TunM lantik dia jadi PM, dan entah macam mana dia juga jadi President UMNO tiada pertandingan. Begitu juga Najib, Di lantik TPM oleh Pak Lah, dan otomatik jadi Timbalan President...Mahyudin ke siapa ke berhajat kena lah bertanding... Pak lah kalau dia sayang negara ini dan rakyatnya dia dah letak jawatan, tapi dia sayang keluarganya lebih...Orang yang nak cari AlGhazali...tapi tak pernah baca kisah Khalifah Umar Abd Aziz, dimana satu malam lepas mesyuarat Negara, dia padam kan lampu bila anaknya nak berbincang dengan Dia. Bila di tanya kenapa padam dia kata lampu itu milik negara,milik rakyat, jadi anaknya datang sudah tentu bincang pasal keluarga bukan negara. Semua orang Islam tahu cerita ini . Cuma paklah
yang tak kisah....

Kisah Kapal singh, dah tahu dia sentiasa cari peluang untuk bantai perlembagaan negara, hasrat dia jelas ke arah negara republik..Dia di lahirkan sebelum meredeka ..sepatutnya dulu dia di bagi pilihan jadi warga negara Malaysia atau balik India... nak jadi warga Malaysia kena terima pelembagaan dan raja raja Melayu "as it,where is it basis". Kalau tak setuju suruh British hantar balik ke India...Tapi kita tak buat..,.Jadi dalam keadaan sekarang saya merayu agar semua rakyat berugama Islam memohon kepada Allah semuga bagi hidayah dan buka pintu hati nya untuk jadi Muslim Yang Beriman (YB), patuh dan tunduk kepada Allah Azza Wa Jala...jadi tiada lagi musuk Islam di negara ini ..Amin

lamandau said...

Make my word, TS Muhyiddin will be our PM !!!

mie said...

berharap agar ada perubahan di dalam Malaysia, yang sekarang hilang punca..huhu~

Rahmat said...

Rahmat

Indeed agree with the current situations, if we are not fast, Johor will finish like what happened in Palestine. They need land and more land, their reclamations is not so successful, with populations more than 4 millions and no natural resources, they are desperate, do know what happen in 10 years time, that's why they go for Johor.

This is a wake up call to Sultan of Johor and Johor leaders, think of our next generations Johorean and Malaysian not Singaporean.

Anchorage East104 said...

Sehari lebih kurang 600 kapal melalui selat melaka dan setahun melebihi 21000 kapal melaui selat melaka. Kalau tak silap 2005, 4.2% Singapore GNP adalah hasil dari industri sokongan maritime. Malang nya Malaysia hanya layak supply air jer kat kapal di perairan ini. Itu pun tak sampai 5%. Bila kita inovative untuk mengambil kesempatan ini,menjadikan sebagai Dubai S.E.Asia Hub, hasrat dan peluang dihalang.Surat tawaran diberi setahun lalu tetapi hingga kini dihalang dari menjalankan operasi kerana kepentingan anak bekas menteri. MOT yg berkuasa tentang maritime akan memberi berbagai alasan.Bukan kah tugas kerajaan mengalakkan peluang perniagaan ?Kita hebohkan UMNO rasuah tetapi kita terkilaf pandang MCA pulun abis dalam MOT.Melayu hanya layak buat supply air jer

su-kj said...

A.kum Datuk,

1. No.1 untuk bubar WPI, saya tak pasti boleh atau tidak.

2. No.2 setuju.

3. Mengenai Dajal, saya nak tambah sikit seperti berikut:

a. Dajal No.1 dunia - AS(Amerika Syarikat.
b. Dajal No.1 Asia - AS(Arab Saudi)
c. Dajal Asia Tenggara - AS(Arah Selatan..Spore)

http://www.penyokong-kj.blogspot.com

asalbayu said...

Salam Datuk,

Andai projek jambatan bengkok boleh dibatalkan mutahi WPI tidak boleh dibatalkan.

Seperkara yang ingin saya sentuh ialah pembaziran wang terutama oleh Jabatan Kerja Raya dan diharapkan perkara ini tidak berulang.

Pada musim hari raya yang lalu (2007)saya balik ke kampung isteri saya di Lenggong, Perak.

Oleh kerana dikhabarkan jalan baru yang tidak melalui pekan Baling lebih dekat, maka saya memasuki jalan baru yang melalui ataranya Iboi dan Tiak di Kupang, Baling.

Apa yang menyedihkan ialah saya bertemu dengan tidak lebih daripada 10 buah kenderaan yang menggunakan laluan tersebut. Sedangkan di laluan lama yang juga digunakan oleh rakyat pantai timur yang bermastautin di pantai barat untuk pulang ke Kelantan dan Terengganu, tidak kurang 100 buah kenderaan saya temui. Itu perjalanan di sebelah siang. Saya pasti jika di sebelah malam tentulah tiada kenderaan menggunakannya kerana ia sebahagian besarnya adalah kawasan rimba belentara yang sunyi lagi menakutkan. Bagaimana jika berlaku kerosakan kenderaan? Kepada siapa pertolongan hendak dipinta?

Dalam fikiran saya mencongak-congak kos yang digunakan bagi membina dan menyiapkannya tentulah memakan jumlah berjuta-juta ringgit apabila sebahagiannya terpaksa dibina jambatan dan tidak kurang juga yang dibina benteng konkrit di kiri dan kanan seperti bentuk longkang. Pembinaan ini tentulah bagi mengelakkan kenderaan terbabas dan masuk gaung. Juga didapati tidak banyak kenderaan berat seperti bas dan lori menggunakannya.

Pada satu lokasi di tepi jalan tengah rimba saya menemui sebuah motokar yang terlibat dalam kemalangan dan dijangka sudah agak lama ditinggalkan memandadangkan sudah diselaputi tumbuhan liar yang menjalar.

Ketika berada di kampung isteri saya, saya agak terperanjat bila seorang anak saudara isteri saya yang tinggal di Pulau Pinang memberitahu bahawa jarak perjalanan di kedua-dua laluan iaitu di antara yang lama dengan yang baru itu sebenaranya tidak berbeza.

UNIT TRUST said...

Hi ! Don't be so sure ! Anything can happpen ! But, in my opinion, anyone who governs Malaysia should be charismatic and futuristic. I frankly say those characteristics do not have in present leaders except from the opposition party. Please don't try to say that I support the opposition party. It is just an opinion. Thank You !

http://unitrust-1.blogspot.com/

http://iraqidinar-i.blogspot.com/

Kerajaan Rakyat said...

Salam Dato,

Semasa beliau menjadi MB Johor dulu, saya dan Omar (Syed Omar) selalu bersembang di rumah Asmaon.

Ayat yang selalu Asmaon ucapkan:

"Bang Din ni baik sangat, jujur tak menempat, aku yang payah nak menepis".

.... Kepada semua G7 ingatlah UMNO dahagakan pemimpin yang jujur.

.....Dan lebih sempurna bentuknya jika ia dari negeri yang UMNO kuat

Berita dari gunung said...

Ada sebuah pulau mula dikenali sebagai PENANG bila Inggeris bertapak disitu beratus ratun dulu. Inggeris takluk dengan muslihat diplomasi. Orang Melayu terlalu lurus. Orang Melayu akan terus diuji.