Monday, May 26, 2008

AKAN ADA PRU MENGEJUT?

mStar semalam melaporkan bahawa Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) telah memberitahu para pegawainya bersiap sedia menghadapi kemungkinan adanya Pilihan Raya Umum (PRU) tidak lama lagi.

Baca posting sepenuhnya di http://puteramalaysia.blogspot.com

11 comments:

su-kj said...

A.kum Datuk,

1. Satu kemungkinan?

2. Siapa yang 'advantage'?

3. BN/UMNO akan memperolehi semula lebih dari 140 kerusi. Mungkin PR merana semula.

http://sukj.blogspot.com

SangSetia said...

Salam Datuk,
Mungkin ada "snap eleection" kalan PakLah meletakkan jawatannya. Kalau tak, takde sebab nak adakannya.
Kalau PakLah meletakkan jawatannya, InsyaAllah BN akan menang marjoriti besar. Kalau atas sebab lain mungkin mcm PRU12 jugak. Mungkin PakLah nak test power lepas kena lanyak "left and right".
Snap election mungkin di peringkat Federal sahaja krn negeri tiada masalahnya.
Kalau PakLah meletakkan jawatan Alhamdullilah - jentera BN akan bersatu semula utk mendapat kemenangan marjoriti 2/3.
InsyaAllah.

Juraimi Zainal said...

Tak sabar rasanya nak tunggu SNAP ELECTION ni... Seronok pulak PRU12 ari tu...

BN VS PR

Agak2, Anwar VS Ezam (Tok Guru lwn Anak Murid)... Hebat ni...

Ada harapan Sarawak and Sabah disapu PR ni...

mat_terab said...

OK juga kalau ada PR semula...
Kita tengok sapa yang kena.........

Mohd Ashraf Bin Ahmad Khidzar said...

Datuk,
andai benar akan ada lagi..saya yakin umno akan guna segenap jentera kerajaan samaada dgn cara baik atau tidak utk memenangi election tersebut.

ashrafkhidzar.blogspot.com

CULA TUPAI said...

Yang Berbahagia Dato'
---------------------

Insyaallah kalau waktu terdekat ini di adakan lagi pilihanraya UMNo/Bn akan terus TERKUBUR...

1- ini kerana pemimpin pemimpin UMNo/Bn mau dari peringkat atasan hingga ke pecacai bawahan UMNo masih kolot,sombong,bongkak,tak sedar diri,Zalim,kotor,jijik dan munafik .

2- Rakyat amat berpuashati dengan "Pakatan Rakyat" .

3- Media Perdana masih mengangap semua "RAKYAT MALAYSIA" BODOH,TOLOL,TAK BERPELAJARAN .

4- Selagi Jabatan Peguam Negara,PDRM,SPR,BPR dan Jabatan Kehakiman tidak di REFORMASI dan terus menzalimi rakyat.

Maaf Dato' kalau saya terkasar bahasa ini lah luahan hati bukan saya seorang sahaja malah semua kenalan saya,keluarga saya dan orang orang yang saya temui selama ini sama saja meluahkan perasaan yang sama...Ya Allah kau hancurkan lah UMNo parti yang zalim ini.AMIN

Kerajaan Rakyat said...

Salam Datuk

Kalau PRU diadakan semata-mata untuk menjamin Penguasa zalim terus bermaharajalela, ini adalah satu pengkhianatan dan pembaziran kepada masa depan, wang dan masa rakyat.

Kalau ada rakyat Johor di sini, dengan izin Datuk, sila baca sindiran sinis seorang wanita berusia 30 tahun terhadap Pemimpin Melayu Johor, dalam tulisannya ‘Orang Johor Tak Kisah Johor Tergadai’.

http://kerajaanrakyat.blogspot.com/

Semoga sindiran ini menjadi pemangkin semangat dan penyedar mimpi seluruh rakyat Negeri Johor Darul Takzim.

Salam takzim,
Sofi.

si_pahu said...

Kalau PRU dikendalikan oleh PBB, boleh lah percaya. Kalau oleh SPR, kali ni memang BN akan menang dengan PR tangan di ikat di belakang. Apa alasan SPR nak buat PRU tergempar? Sebab kacau bilau dalam sidang parlimen sehingga menteri kabinet hanya sekadar seperti jadi kabinet dapur di dalam parlimen ke? Ataupun sebab Pak Lah sendiri yang dah tak puas hati dengan orang lantikan beliau sendiri? Takut pisang berbuah dua kali seperti yang terjadi terhadap Tun Mahathir.
Beberapa perkara yang saya nak kongsi bersama perkara yang pernah berlaku pada diri saya sendiri. "Orang tengah" tolong senyap dan biar akar umbi sendiri yang bersuara terus kepada pemimpin mereka. Adat orang bertanding dalam apa jua sekali pertandingan. Bila kalah, kita akan cari kesilapan pihak lawan untuk di protes. Masa Tun Mahathir buat peralihan kuasa, tak ada pula PRU terkejut tergempar. Dan sebagai penyokong fanatik, kita tetap menyokong walaupun orang atau pasukan yang kita sokong itu terbukti ada yang tak kena. Andai Datuk sendiri masih bertanding, saya tetap menyokong Datuk sebab Datuk adalah bapa saudara saya walaupun idealogy saya berbeza.
Kenapa nak tunding jari? Fikir dulu sebelum menunding takut tertunding kepada diri sendiri. Saya pernah di buang kerja dalam kerajaan sebab saya pro pembangkang tahun 1999. Samalah yang sedang berlaku di Perak sekarang. Tetapi masa saya kena buang, tak menjadi isu macam tahap sekarang pula. Sebab parti berbeza agaknya? Saya puji Bekas MB Selangor yang bersuara lantang untuk mempertahankan Kedaulatan Sultan Melayu tetapi beliau lupa yang diri beliau sendiri lebih teruk dari itu sehingga Almarhum telah mangkat, beliau masih tidak memohon ampun. Apa kenyataan yang Mr Karpal Singh dikatakan menderhaka? Beliau hanya mempersoalkan sesuatu perkara sahaja. Apa pula tindakan pihak tertentu kepada sepanduk yang tertera perkataan ‘binatang’? Dah tak kedengaran apa-apa sekarang ni tentang hal itu. Pergi dan lihatlah sendiri di Bandar Mahkota Cheras. Rakyat gembira kerana PR tunaikan janji, tetapi pihak tertentu masih nak haling. Hari ini 27 Mei 2008 dalam perjalanan saya hendak ke sekolah, masih belum selesai lagi pertelingkahan yang berlaku disitu. PR baru tiga bulan memegang pemerintahan negeri, Sudah ada yang kata mereka gagal untuk menunaikan janji sedangkan BN pegang lebih tiga penggal, masih ada janji yang belum ditunaikan. Alasan kini ialah, sekarang kami (BN) bukan pemerintah. Sedangkan mereka (BN) sendiri yang berjanji. Tuntutan elaun perjalanan saya pada PRU12 pun, SPR tak lunaskan lagi.
Satu perkara yang saya minta semua orang renungkan. Pernah tak kita dengar di Kelantan, kaum cina buat rusuhan minta tukar kerajaan. Sama-sama kita renungkan… Terima kasih datuk di atas kemudahan bersuara di ruangan ini.

whackthembugger said...

Datuk,

Should there be a snap election sometime later this year, I am certain UMNO will see its demise if it still doesn’t heed clear message from GE12 that “Pak Lah (and his family) must go”.

UMNO’s fate is in the hands of its grass roots and if they don’t do their responsible duty, then the Silent Majority will deal the deadly blow since the call for “Pak Lah (and his family) must go” will ever be stronger.

Yes, as the false law minister has said, the Malays will be united but unfortunately not under UMNO but against UMNO (if it is still under the leadership of PM) and for sure the Silent Majority will want the said false minister out too.

pokdi said...

Jika nak mengundi semula, negeri tidak wajib ikut serta. Dan sudah tentulah negeri PR tidak mahu undi semula.
Dlm keadaan Umno sekarang, BN mungkin kalah lagi di Parlimen. Umno mesti selesai masalah dalaman dulu sebelum undi semula kerusi Parlimen.
Kerusi 5 negeri PR kena tunggu lima tahun lagi....

saidi74@gmail.com said...

elok la tu, kalau BN kalah lagi lepas tu buat pilihanraya lagi...biaq habih duit rakyat..