Sunday, August 31, 2008

UMAT ISLAM DI MALAYSIA MULA BERPUASA ESOK

Umat Islam Malaysia akan mula berpuasa esok, 1 September 2008. Saya sekeluarga mengucapkan selamat menjalani ibadat puasa. Mudah-mudahan ibadat kita ini akan diterima oleh Allah SWT jua. – Ruhanie Ahmad

8 comments:

zeme said...

Salam Datuk,

Ramadhan ini saatnya kepada pencipta diri berserah, saatnya kembali lahir menjadi fitrah, saatnya menyemai rahmat menanam makhfirah, saatnya menyubur pedoman junjungan surah.

Selamat menyambut bulan Ramadhan, menunaikan ibadah puasa kita leburkan kekhilafan.

Wasalam.

tajudin said...

Allah jua sebaik-baik tempat bergantung dan berharap. Perbanyakkan ibadah/doa di bulan yang penuh barakah ini, moga kita semua dapat rahmat berpanjangan dunia dan akhirat.

Conspiracy Theorist said...

Salam Bro Dato,

Selamat bersahur dan brposa Bro Dato..

SAY NO TO NWO!! SAY BYE TO AnWar & PLah!!

Berita dari gunung said...

Selamat berpuasa dato.

Mika Angel-0 said...

Sdr Ruhanie Ahmad,

Salam Shahrul-Ramadhan
(tunggusabentar,panggilanpertiwi)

Have a great wonderful ramadhan and i hope you stumble head first finding lailatul-qadr. Ameen.
(ramadhan istimewa untuk anda dan diharapkan - mintak-mintak - terhantuk kepala terjumpa malam lailatul-qadr. amiiin mahu lawan abdullah mesti ada cara)

band0tue said...

Assalamu'alaikum Datuk, keluarga dan pemblog seklian,

Ramadhan merupakan bengkel roh. Sepanjang ramadhan ini roh kita diproses agar kembali kepada fitrah semulajadi kejadian manusia.

Tuhan dengan rahmat dan kasih sayangnya memudahkan kita untuk mengsucikan roh dengan membelenggu iblis. Namun kita masih ada musuh batin iaitu nafsu syang sentiasa mendorong kepada kejahatan.

Hari raya idul fitri adalah hari kembali jiwa kepada fitrah. Apa itu fitrah semulajadi manusia?

Sewaktu Allah berfirman kepada semua roh-roh manusia, "Siapakah Tuhan kamu..maka semua roh (termasuk roh kita) menjawap, bahkan Kamulah Tuhan kami".

Maka secara fitrah manusia Allah jadikan menerima Allah sebagai Tuhan dan setuju dengan apa yang Tuhan setuju dan benci apa yang Tuhan benci.

Tuhan juga jadikan fitrah manusia sama tidak kira apa bangsa dan warna kulitnya. Fitrah manusia suka orang berbuat baik padanya, suka kalau orang maafkan kesalahannya, inginkan kasih sayang, dihormati, dihargai dan sebagai.

Maka jika Ramahdan merupakan bengkel untuk mengembalikan fitrah manusia, marilah kita bersungguh melalui proses puasa lahir dan batin agar fitrah kembali menerima dan mengakui hanya Allah tempat mencurahkan cinta dan takut kita. Cinta dan takutkan Tuhan dan berkasih sayang sesama insan. Amin!

http://nawawidahalan.blogspot.com/

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) said...

DATO', BETUL SAYA SILAP. BUKU ITU SEBENARNYA "MELAYU LAWAN MELAYU" CETAKKAN PERTAMA PADA MEI 1990, TERBITAN NUSANTARA PUBLISHING SDN BHD (BANYAK DAPAT PROJEK PERCETAKKAN UMNO/BN). HARGA RM 7.50. ARTIKEL YANG TERBAIK IALAH MELAYU LAWAN MELAYU DI MS 133.
DATO, KU LI DULU HANYA NAK MENJADI PARTI DOMINAN MELAYU, TETAPI ANUAR DENGAN PKR ADALAH PARTI MALAYSIAN, BUKAN MELAYU. INI LAGI BAHAYA SEBAB DIA AKAN BUNUH UMNO/MELAYU DENGAN GAGASAN MALAYSIAN MALAYSIA LEE KUAN YEW. DIA KATA NEGERA INI BUKAN UMNO PUNYA TETAPI RAKYAT PUNYA! MAKNANYA DIA NAFIKAN SEJARAH KETUANAN MELAYU DI SINI. SEBAB BILA SEBUT UMNO ITULAH MELAYU. MELAYU ADALAH UMNO!
DATO KENA BERJUANG TERUS UNTUK BUKTIKAN YANG ANUAR TERLALU AKADEMIK DAN TIDAK REALISTIK SEPERTI LEE KUAN YEW. ANUAR BERANGAN2 DAN IDEALIS TETAPI LEE KUAN YEW DAN LIM KIT SIANG TEPAT PADA TARGET MATLAMATNYA UNTUK MENJADIKAN NEGARA INI BUKAN HAK MELAYU PUNYA.

Gadis Reformasi said...

salam ziarah Ramadhan
dari Wales!
:)
Ramadhan kali ni sgtlah bahagia
dgn kemenangan DSAI!
:)
salam reformasi!