Friday, September 07, 2007

Abdullah Dan Khairy
Integriti Dan Harakiri (2)

Betulkan Integriti Diri:
Rakyat Perlu Tanam Tekad
Agar Setiap Rancangan Bawa Kebaikan

PUTRAJAYA 6 Sept. – Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi mengajak rakyat agar menanam tekad untuk membetulkan integriti diri masing-masing supaya setiap yang dirancang akan membawa kebaikan.

Menurut Perdana Menteri, ini termasuk melakukan muhasabah diri dengan bertanyakan soalan mengenai apa yang betul dan apa yang salah dalam setiap perkara yang dilakukan.

‘‘Yang bantah dan yang menyeleweng semuanya berpunca dari diri kita sendiri, sedangkan peraturan yang banyak itu adalah untuk memperkuat dan memperbetulkan manusia, semua itu termasuk pindaan undang-undang dan peraturan adalah untuk menjadikan kita orang baik,” katanya semasa menyampaikan ucaptama pada Konvensyen Integriti 2007 di sini hari ini.

http://www.utusan.com.my/utusan/content.asp?y=2007&dt=0907&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_01.htm

Komen daripada Dasa:

Sejak beberapa tahun kebelakangan ini, tidak ramai pemimpin tertinggi negara mempunyai kelayakan moral untuk bercakap mengenai integriti. Tidak bersikap jujur kepada rakyat dan tidak menunaikan janji yang dibuat sewaktu pilihanraya umum lalu adalah bukti nyata bahawa mereka amat jahil dengan konsep integriti yang dilaung-laungkan. – Dasa

Untuk posting sepenuhnya sila layari blog puteramaya di:

www.puteramalaysia.blogspot.com

No comments: