Wednesday, September 20, 2006

PM ABDULLAH BERMESRA
DENGAN DALANG
PEMBUNUH KEJAM LUBNAN!
Oleh Biguy.com


Hari ini, gambar Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, bersalaman dan menunjukkan kemesraan luar biasa dengan Presiden George W Bush, di New York, AS, dipaparkan di semua akhbar perdana tanahair.

Pertemuan itu kononnya untuk menjelaskan kedudukan dan pandangan Malaysia berkenaan peperangan di Lubnan baru-baru ini.

Isu penghinaan Pope Benedict ke XVI ke atas Islam dan Rasulullah SAW yang meletus minggu lepas juga disebut agar kononnya umat Islam tidak seharusnya diperlekehkan dengan sewenang-wenangnya.

AS adalah dalang utama yang membekalkan Israel dengan senjata, peluru dan maklumat risikan sepanjang peperangan di Lubnan baru-baru ini. Ini bermakna AS sendiri perlu bertanggungjawab dan bersalah ke atas kemusnahan jiwa, nyawa dan harta benda di Lubnan.

Kini, Datuk Seri Abdullah mengadap Bush dan bersalaman dengan tangan yang dibasahi darah kanak-kanak dan wanita tidak berdosa yang terkorban di Lubnan, Gaza dan Tebing Barat Palestin.

Di manakan maruah dan harga diri Pengerusi OIC yang sepatutnya dari awal lagi bangkit bersuara untuk mewakili 1.6 billion umat Islam yang amat perihatin atas kesengsaraan saudara mereka di Lubanan?

Apakah hari ini Datuk Seri Abdullah membiarkan Malaysia menjadi negara di bawah telunjuk AS dan order baru dunia? Di manakah jatidiri dan maruah Malaysia dan seluruh rakyatnya jika Datuk Seri Abdullah kini menjadi alat AS, satu rejim yang pro Zionis?

Dipetik dan disunting daripada mykmu.com, Rabu, 20 September 2006.

http://www.mykmu.net/modules.php?name=News&file=article&sid=5416

[Pertemuan Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dengan Presiden George W Bush di New York, AS, menerima pelbagai reaksi yang berbeza-beza di Malaysia. Tulisan di atas adalah satu daripada pandangan yang sinis mengenainya.- Ruhanie Ahmad]

No comments: