Sunday, September 07, 2008

JANGAN SENSASI ISU SENSITIF- PM

TASEK GELUGOR 6 Sept. – Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi mengingatkan semua pihak supaya tidak mensensasikan isu sensitif sehingga menimbulkan rasa marah dan tidak senang hati di kalangan kaum di negara ini. – Utusan

Nota: Hari ini, ada pihak yang sudah memadamkan tulisan Jawi di papan-papan tanda jalan. Adakah salah jika orang Melayu bersuara dan menentangnya? Hari ini UMNO dipertikaikan kerana menyatakan hakikat dan fakta sejarah. Salahkah UMNO bertindak demikian?

Posting sepenuhnya di http://puteramalaysia.blogspot.com/ - Ruhanie Ahmad

6 comments:

bat8 said...

Dato Ron

Tulisan jawi itu adalah identiti kita. Dalam soal ini kita kena bersatu menentang usaha memadamkannya.

bat8

jamaludin said...

Wake up call for UMNO leaders has long been overdue due to "state of denial" by Pak Lah using his wrong influence. The overdue is now becoming "who cares UMNO anymore". DSAI is accidentally becoming new hope (even though not yet proven) for Malaysia. To all UMNO leaders, keep sleeping like your excellent PM with all his backfired sandiwara and strategies.....Suara RAKYAT yang semakin bijak menilai yang akan menentukan masadepan MALAYSIA. HIDUP RAKYAT MALAYSIA!!!!!!

MoneyMatters said...

Salam Semua,

Kalau khir johari memusnahkan tulisan jawi, persoalannya sekarang kenapa nak dibiarkan pula DAP @ Teresa KOKOK ni bertindak benda yg sama. Kalau kita laungkan benda2 yg menyentuh Hak Org Melayu dan Islam kita dikata racist. Tapi kalau bangsa lahanat tu pulak buat ikut suka takpe, dikatakan LIBERAL dan ada pulak pencacai yg sokong membabi buta.

Aku bukan pengundi UMNO @ BN. Tapi aku jugak tak suka lihat si KADUK naik JUNJUNG dari PR. GE 12. aku mengundi PAS dan DAP. Tapi lepas ni memang aku haramkan tangan aku memangkah DAP @ BN. Biar rosak pun takpe.

Sayang tulisan Jawi...
Kenapa Tulisan CINA boleh diletakkan di papan tanda?

DIMANA UMNO SEKARANG INI? DI MANA PEJUANG BAHASA SKG INI?
PM? Simpan jelah TEL*R dibawah ketiak JEAN.

cmk said...

Dato'

1. Yang membunuh tulisan jawi ialah UMNO. Benar kata moneymatters, khir johari ada dosa di tangannya dalam hal ini.

2. Hari ini DAP hanya sekadar 'melengkapkan' proses kematian tersebut. Jadi, kenapa kita sibuk nak marah Teresa Kok? Padahal, yang bunuh tulisan jawi ialah pemimpin kita sendiri?

3. Tak lama lagi bahasa melayu pula bakal dikebumikan jika kita tidak ambil peduli. Hari ini pun anak-anak melayu lebih bangga cakap 'omputih' berbanding cakap melayu.

azlan said...

benda jadi hangat bila ada pihak yang tidak bertanggungjawab cuba melaga-lagakan kita semua.

sekarang ini isu perkauman agak hangat diperkatakan sehinggakan tulisan Jawi di papan-papan tanda jalan dipadamkan.ini memang sah kerja mereka yang tidak bertanggungjawab.

kenapa perlu menambahkan lagi garam ke luka.kita patut bergerak kehadapan dan jangan biarkan diri bertindak ikut emosi.benda yang boleh diselesaikan secara elok maka elok diselesaikan dengan cara elok.

kalau kita asyik mengungkit hal-hal yang lepas,memang ke sudah kita takkan kemana.

rashid said...

jangan dinyala api perakauman kerana baranya boleh membunuh jiwa dan raga.

jangan sering diungkit hal yang lepas hingga kita terlupa untuk bekerja keras demi masa depan.

jangan mudah terpedaya dengan perilaku anasir jahat dan buktikan kita kuat fizikal dan mental.

hapuskan rasisme~!