Sunday, December 17, 2006

Tindakan Tegas
Pihak Cabul Kebebasan

KUALA LUMPUR 16 Dis. – Pemuda Barisan Nasional (BN) mahu kerajaan mengambil tindakan paling tegas ke atas mana-mana pihak yang cuba mencabul kebebasan kerana ia boleh mengakibatkan kesan paling buruk khususnya kepada perpaduan kaum di negara ini.

Timbalan Pengerusi Pemuda BN, Khairy Jamaluddin berkata, kebebasan yang diberikan oleh kerajaan seharusnya digunakan dengan bijak tanpa dipengaruhi apa jua elemen negatif yang akhirnya boleh merugikan negara.

Sambil menyifatkan tahun 2006 sebagai tahun getir bagi BN, beliau tidak menolak kemungkinan kelompok seperti itu masih wujud dan mereka sentiasa mencari peluang untuk menimbulkan isu-isu bersifat melampau.

‘‘Dalam isu ini Pemuda BN menyokong penuh segala tindakan tegas kerajaan terhadap mana-mana pihak yang didapati menyalahgunakan nikmat kebebasan yang diberikan.

‘‘Melalui cara tersebut ia bukan sahaja dapat melindungi negara daripada masalah perkauman malah ia dapat melindungi pihak yang benar-benar menggunakan nikmat kebebasan ini dengan secara berhemah,’’ katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Konvensyen Pergerakan Pemuda Parti Progresif Penduduk (PPP) di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).

Khairy berkata, dalam era kepimpinan masa kini, kerajaan telah memberikan kebebasan yang lebih kepada rakyat dan seharusnya nikmat itu mereka pelihara.

‘‘Kita tidak mahu nikmat ini ditarik balik dan rakyat kembali kepada satu keadaan yang tidak bebas. Oleh itu peliharalah kebebasan ini dengan sebaik-baiknya dan jangan sesekali menguji kerajaan,’’ ujarnya.

Ditanya mengenai tahun 2006 yang dianggap tahun getir kepada BN, beliau berkata, banyak perkara yang berlaku pada tahun tersebut khususnya melibatkan isu agama dan perkauman.

Bagaimanapun katanya, setiap isu yang timbul itu berjaya diatasi dengan baik dan ia adalah hasil kebijaksanaan kepimpinan semua parti komponen BN.

‘‘Inilah uniknya BN. Persepakatan yang telah dijalin buat sekian lama telah membuatkan apa jua isu yang timbul dapat diatasi dalam suasana kekeluargaan,’’ tambahnya.

http://www.utusan.com.my/utusan/content.asp?y=2006&dt=1217&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_01.htm

1 comment:

Anonymous said...

Welldone Datuk , This is my first chance to comment . Iknow u but you barely know me ! From now on I will participate in ur blog. The country need people who can right the wrong without fear or favour. You are in that category! Keepon commenting but don't be personal. Rakyat need all the information which the present media could not afford to supply due to obvious reason. Your TOYOL CODE was well presented by you.