Saturday, December 02, 2006

Lanjutan Isu Kenyataan
Datuk Mukhriz Mahathir:

Presiden UMNO
Sedia Jumpa Mukhriz

KUALA LUMPUR 1 Dis. – Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata, beliau sedia berjumpa Datuk Mukhriz Mahathir berhubung kenyataan Exco Pemuda UMNO itu yang memperlekehkan ucapan dasar Presiden UMNO pada Perhimpunan Agung UMNO baru-baru ini.

Perdana Menteri menjelaskan, beliau akan memberi kerjasama kepada Pergerakan Pemuda UMNO yang sedang mengatur pertemuan tersebut.

“Terserah kepada Pemuda apa yang mereka nak laksanakan, dan saya bersedia memberi kerjasama saya,” katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) UMNO di Menara Datuk Onn, Ibu Pejabat UMNO di sini hari ini.

http://www.utusan.com.my/utusan/content.asp?y=2006&dt=1202&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_02.htm

14 comments:

sahabat said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Unknown said...

Datuk, ingat ni! You better watch your ethics! I bet Zahid must be one of your old friends. And now ... jeng, jeng, jeng ... he is warning you! Jangan main-main, Datuk!!

02 Disember, 2006 13:51 PM

Media Diminta Tangkis Tohmahan Internet

TEMERLOH, 2 Dis (Bernama) -- Media perdana diminta menangkis dakwaan atau fitnah yang disebarkan menerusi internet atau blog terhadap sesuatu isu atau berkaitan dasar kerajaan.

Timbalan Menteri Penerangan Datuk Ahmad Zahid Hamidi berkata dalam era langit terbuka kini, rakyat semakin mudah disogokkan dengan pelbagai maklumat menerusi media alternatif seperti internet, yang kandungannya belum pasti tepat dan benar.

"Oleh kerana kesan langit terbuka, kita dapati media alternatif seperti blog, internet misalnya mula berada di persada komunikasi kita. Kita tidak boleh sekat mereka," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Karnival Lanchang 2006 di sini malam tadi.

Ahmad Zahid turut menasihati pengusaha blog atau mereka yang menulis dalam internet agar lebih bertanggungjawab dalam menyebarkan maklumat.

"Setiap orang ada etika, ada nilai diri, kita harap pengusaha blog juga mempunyai etika," katanya.

sahabat said...
This comment has been removed by a blog administrator.
sahabat said...
This comment has been removed by a blog administrator.
pemerhati said...

Sdr Malaysia...

And who are you? What's yr agenda?

I salute whoever owns this blog...for daring to bring up relevent issues which affect the Malays, Umno & the country.

Syabas, Datuk Ruhani. Syabas Ron.

Unknown said...

Malaysia must be a very smart Alex, but Ron seems smarter...

Elegant silent...

sahabat said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Unknown said...

Quote:

"Baca al Quran...

Kenapa iblis ingkar perintah Allah? Sebab apa? sebab takabur? Kenapa? Sebab dia pernah menikmati pangkat dan darjat, malahan menjadi penghulu malaikat lagi, tapi kenapa jadi demikian akhirnya...?

Fikirkanlah...

Apakah manusia yang kaki ngomel dalam blog ini, tidak demikian halnya?

Lihatlah orang yang tak pernah duduk dalam status seperti kaki ngomel ini. Bisingkah dia?

Demikianlah iblis, mungkin dia tidak akan jadi iblis kalau dia tidak pernah mendapat darjat.

Wallah Aklam..."

Terima kasih Malaysia. Sekurang-kurangnya hang dah jadikan alam blogging lebih meriah.

Tapi Malaysia, aku ni pembangkang sejak dari aku keluar Umno tahun 1978 dan sokong PAS dalam pilihanraya tu walaupun guru aku dan ustaz aku marah tindakan aku.

Aku tidak pernah minta satu sen pun dari mana-mana kerajaan termasuk kerajaan Kelantan dan kerajaan Terengganu 1999-2004 walaupun aku kenal depa.

Bukannya aku tak nak minta, tapi aku tak dak sebab nak meminta. Walaupun aku kutu, tapi badan aku gemok elok dan tak payahlah nak minta apa-apa dari sesiapa. Tiga dari empat anak aku gemok2 belaka, jadi nak minta apa lagi?

Walaupun aku "kaki ngomel dalam blog ini," tetapi aku tak "pernah menikmati pangkat dan darjat".

Aku pun kenal Ron, walau dia tak kenal aku. Dulu masa jadi pemberita, selalu aku berkeliaran di Parlimen. Lebih kurang cerita dia aku tau la...

Tetapi, tak cukupkah apabila Ron sekarang sedikit peka kepada agama? Memang dia memilih untuk berpihak kepada Dr Mahathir yang dahulunya seperti beruang merosakkan habis semua dengan keganasannya, melukai tubuh manusia yang tak berdaya.

Siapa pun yang dia sokong, salah ka dia menegur PM kini yang kelihatan diam dan warak seperti lintah tetapi menghisap habis darah dalam badan manusia sehingga kojol terus.

Beruang memang telah menjadikan badan kita luka-luka, berparut sana-sini. Tetapi lintah ni akan hisap habis darah dalam badan kita sehingga nama pun tak tinggal lagi! Tak ada yang bersisa!

sahabat said...
This comment has been removed by a blog administrator.
sahabat said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

YB

khabar rea?

Saya semestinya dzankan dan qasadkan bahawa entity malaysia itu terlalu lucah komennya sehingga di 'removed by author'

kenapa disiarkan kalau kemudian nya
di censor?

adakah blog ini runs on its own dan bila dah terantuk baru nak mengadah.

Kalau kawan tak apa jawapan jangan pula di tutup mulutnya saperti yang hendak dilakukan oleh sesetengah pihak terhadap Tun Dr Mahathir

Nampak nya orang jawa ini tak reti berbahas.

rhampong nyinseng
smarr le lemp!!!

sahabat said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Kita sokong Malaysia
Tapi Malaysia suka main sorok-sorok, kejap ada lepas tu tak ada

Hidup Pak Lah! Hidup Khairi & MyTeam! Hidup Malaysia
agi idup agi ngelaban

Mika Angel-0 said...

Mika Angel-0 said,

khabar rea?
...........
..........
.........
........
smarr re lemp!!!


Mika Angel-0
(May 30th, 2007)