Saturday, December 09, 2006

Takziah Buat Tun Mahathir
Daripada Melayu New York

Saya dan suami ucapkan salam takziah kepada Tun Dr. Mahathir Mohamad, atas pemergiaan kakandanya, baru-baru ini.

We saw the photo and the story through Bernama web. So sad. And again, condolences from both of us and also a few Malaysian friends in New York to Tun Dr.Mahathir and families. – Nani.

5 comments:

zaim atras said...

Bismillah hirahmanir rahim
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG

Bodoh..apa makna bodoh?Bodoh bermaksud orang yang berakal
singkat.Orang yang melakukan sesuatu tanpa berfikir.Orang yang tau apa apa.Orang yang tidak
menggunakan akal dengan sempurna.

Orang yang tidak mengunakan akal pula diketegori sebagai orang gila.
Orang yang kurang waras,kurang siuman,kurang akal.Anda boleh tengok orang gila bila berfikir dan bercakap seperti
DAP,MCA,MIC,Gerakan dan SiS,UMNO(beragama islam).

Bila ada yang menegur,mereka pasti marah..kenapa?Pasal mereka tidak
menggunakan akal untuk berkata kata(bertindak.)

Maka disitu timbul bermacam macam ungkapan bodoh seperti bengong,bengap,bahalul,
bangang,tolol,unta,lembu,keldai,bodoh tahap gaban,bodoh piang,mangkuk
ayun,mangkuk bertingkat KLCC dan lain lain.

Kalau kita buka quran dan bible,
sifat sifat sedemikan dimiliki oleh orang kafir.Pasal apa orang kafir itu bodoh?Pasal mereka tak beriman pada Allah dan Rasul.Pasal apa mereka tak beriman pada Allah dan Rasul?Pasal mereka tu bodoh
tahap gaban.Pasal apa mereka bodoh tahap gaban?Pasal mereka tu kafir.
Pasal apa mereka tu kafir?pasal mereka tu bengong.Pasal apa mereka tu bengong?Pasal mereka tak beriman pada Allah dan Rasul.Pasal apa mereka tu tak beriman pada
Allah dan Rasul?Pasal mereka tu
kafir.Pasal apa mereka kafir?Pasal mereka mangkuk ayun bertingkat.
Pasal apa mereka mangkuk ayun bertingkat?Pasal mereka tu gila.
pasal apa mereka tu gila?pasal
mereka tu tak beriman pada Allah dan rasul.Pasal apa mereka tak beriman pada Allah dan rasul?Pasal mereka tu kafir.

Saudara pusing macam mana apa yang saya kata...sampai kiamat saudara
tak boleh kata orang yang tak beriman pada Allah dan rasul itu orang cerdik pandai.

Bila orang PAS kata orang UMNO kafir.Puak puak UMNO marah bukan
kemain.Marah bagai dibakar api neraka.Saya pun naik hairan.Hairan tahap gaban.

Kemudian Ulama UMNO pun tampil dengan penuh keyakinan dengan petikan hadis nabi yang bermaksud `barangsiapa mengatakan saudaranya itu kafir maka kafir itu akan
kembali kepadanya'....dalam situasi ni siapa yang bodoh tahap
gaban(kafir)?Saya amat hairan bila puak puak ni `pusing' hadis.Saya nak kata kafir(bodoh,gila dll)pun,ulama UMNO sekolah sampai kat arab.Sekolah pula tinggi tinggi.
Bila kita tegur,mereka marah.Orang tegur tandanya sayang.Kalau tak tegur alamatnya kita sesat.

Kenapa pemimpin pemimpin melayu islam tidak satukan pendapat dan
pengangan.Kalau satu pendapat dan pegangan,sudah tentu kami generasi muda hidup aman damai tanpa ada sebarang prejudis sesama kaum.
Sudah tentu bangsa malaysia bangsa yang hebat.

Allah utuskan beribu ribu nabi dan beratus ratus rasul untuk
menyatukan umat manusia tetapi
gagal.

KENAPA?

Kerana umat manusia suka ingkar pada Allah dan rasul.Kita adalah umat nabi Muhammad yang terakhir.Kenapa kita tak bersatu pendapat dan pegangan?Bukankah
Nabi Muhammad yang diamanahkan oleh Allah telah berjaya menegakkan islam serta
menawan kota mekah dan madinah dalam jangkamasa 25 tahun sahaja.Dalam jangkamasa itu Nabi Muhammad berjaya menyatukan puak puak arab yang bertelagah dan
berjaya mengangkat kaum arab sebagai kaum yang hebat dizaman itu.Allah telah pun mengiktirafkan islam agama yang sempurna di muka bumi ini.

Beza manusia dan binatang adalah akal.Allah kurniakan kita akal tetapi kenapa kita tidak menafaat sepenuhnya untuk kejalan Allah?Kenapa kita gunakan akal kita
kejalan yang sesat?Saya berharap dengan nasihat dan teguran ini marilah kita bersatu untuk kesejahteraan kita semua.

Kepada non islam,hormatilah agama islam.Hormatilah agama kami sebagaimana kami menghormati hak kebebasan beragama yang diamalkan oleh anda.

Di dunia ini hanya agama islam sahaja mengharamkan penganutnya keluar dari islam.Kalau anda jemu dengan agama buddha.Anda boleh masuk agama hindu.Kalau agama hindu anda rasa boring,anda boleh masuk kristian.Kalau kristian
pun anda rasa tak selesa,anda boleh menganut agama yahudi.Kalau anda rasa beban,anda boleh
sembah matahari.Kalau anda pening melihat matahari,anda boleh sembah
api.Anda boring dok sembah api dan anda boleh masuk agama islam.Saya berharap anda beramal dengan jujur(ikhlas).Kalau anda ingin keluar dari islam,wajib saya membunuh anda setelah anda diberi peringatan.

Nasihat saya kepada kita semua termasuk non islam.Jika kita melihat seseorang itu biadap berkata kata.Jangan pula kita salahkan ibu bapa nya.Kalau
ibu bapanya biadap,jangan kita salahkan datuk neneknya.Kalau datuk neneknyaa biadap
juga maka lihatlah segala apa yang diamalkan selama hidup ini.Setiap
apa yang diamalkan akan menjadi amalan hidup.

Dan setiap amalan akan membentuk peribadi seseorang.Kalau peribadi
seseorang itu bertentangan dengan ajaran agama.Maka hukum lah orang
itu.

Saya telah menyampaikan ilmu Allah yang telah mengutuskan nabi
Muhammad untuk saya warisi tanpa ada sebarang perubahan walaupun sekecil jarum...untuk memperingati kita semua.

Beban amanah agama islam yang saya pikul(anut) cukup berat.Saya
berharap saudara dapat memperingati sesama insan bagi meringankan beban saya.
Memperingati secara berhikmah.

Hanya Allah yang Maha Mengetahui.

Anonymous said...

YB

Tentunya rufaqa' dan kicap tamim tu akan menikmati insan zaim atras ni.

Saya ni orang yang singkat akalnya susah nak faham apa pasal ini posting datang tempat orang sedeh datang dari rumah mayat.

Namun, salaam takziah saya kepada Mantan PM.

malaysia said...

saya harap zaim atras, bersabar...

Saudara salah masuk ruang.

saya bersimpati dengan saudara, tetapi kena cari ruang yang sesuai, sebab ruang untuk saudara masuk komen, tempat posting sedih, jadi tak betullah sangat.

Sabarlah, saudara.

Marilah kita beri fatehah kepada Allah yarham kekanda Tun Dr Mahathir, dan ucapkan takziah kepda Tun serta keluaganya.

Marilah...

Mika Angel-0 said...

Mika Angel-0 said,

Namun salam takziah saya kepada mantan PM
10:42PM

Mika Angel-0
(May 30th, 2007)

azrie said...

zaim atras saya tak tahu mcm mane nak hubungi awak so boleh tak email saya. saya ade sedikit urusan.email saya di mr_azri[at]yahoo.com .kerjasama anda amat lah di hargai ..