Friday, September 22, 2006

JET PEJUANG NEGARA JIRAN
MELINTASI RUANG UDARA MALAYSIA

JOHOR BAHRU 21 Septmber 2006: Kehadiran jet-jet pejuang negara jiran melintasi ruang udara Kampung Pasir Putih, Pasir Gudang dekat sini sejak akhir-akhir ini mengundang tanda tanya kepada para penduduk.

Persoalannya ialah kenapa jet-jet pejuang tersebut boleh terbang melepasi sempadan negara ini dan jika mendapat kebenaran daripada kerajaan Malaysia, kenapa ia dibenarkan terbang rendah sehingga mengganggu kehidupan mereka?

Beberapa penduduk yang ditemui Utusan Malaysia merasa hairan dan curiga dengan kehadiran jet-jet pejuang tersebut yang membuat penerbangan rendah di ruang udara kampung tersebut dua kali sehari.

Menurut seorang suri rumah, Azizah Ibrahim, 60, jet-jet pejuang yang diyakini milik negara jiran itu terbang melintasi ruang udara kampung tersebut setiap hari iaitu pada sebelah pagi dan petang setiap hari.

“Mereka terbang rendah dan bunyi juga bising sehinggakan kalau kami berbual di dalam rumah ini pun susah nak didengari.

“Saya sendiri melihat dua hingga empat pesawat itu melintas setiap kali dan saya yakin ia datang dari negara jiran,” katanya yang sudah menetap di kampung tersebut hampir 40 tahun lalu.

http://www.utusan.com.my/utusan/content.asp?y=2006&dt=0922&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_04.htm

No comments: