Tuesday, February 26, 2008

Abdullah Pengaruhi SPR Di P131 Rembau?

Saya paparkan di bawah ini posting blog http://anti-khairy.blogspot.com dengan jodol Bapa Mertua Telefon SPR Bantu Menantu, untuk tatapan bersama, seperti berikut:

Jika SPR tidak berat sebelah, Badrul Hisham sudah menang percuma. Menantu PM yang meletakkan tarikh semalam di borang penamaan calonnya dibantah oleh Badrul yang lebih dikenali sebagai Chegubard.

Pegawai SPR hampir membuat keputusan untuk menerima bantahan. Panggilan daripada PM telah menyebabkan pegawai SPR membernarkan borang penamaan calon menantu PM diluluskan.

Begitulah pilihanraya di Malaysia, baru bermula sudah bermacam-macam penipuan. Walaubagaimanapun, Anak Jati Rembau tidak akan membiarkan menantu PM untuk menang mudah. - Anak Jati Rembau, Ahad, 24 Februari 2008, 8:47 malam.

Blog yang sama juga memaparkan gambar satu pesawat ringan berlegar-legar di ruang angkasa di tempat pusat penamaan calon di Rembau untuk mengibarkan bendera Umno dan BN.

Pastinya ini pesawat itu disewa oleh Khairy atau penajanya. Pastinya masyarakat BN Rembau rasa bangga melihat bendera Umno dan BN dikibarkan di ruang angkasa dengan menggunakan pesawat ringan.

Soalnya, berapakah kos sewa pesawat itu? Tidakkah usaha itu seolah-olah menunjuk-nunjuk kemewahan calon BN bagi P131 Rembau?

Tidakkah usaha itu juga mencerminkan kemungkinan banyak lagi wang berjuta-juta ringgit akan dicurahkan ke Rembau dalam PRU12 ini? Tidakkah masyarakat Rembau akan bertanya, dari mana calon BN itu dapat wang?

Tidakkah masyarakat Rembau akan mendesak supaya BPR memantau perbelanjaan calon BN P131 untuk memastikan tiadanya penyelewengan?

Dan, tidakkah BPR akan siasat bagaimana kertas penamaan calon yang bertarikh 23 Februari 2008, diterima oleh SPR setelah menerima pangilan telefon dari Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi? – Ruhanie Ahmad

4 comments:

AJR said...

Salam Datuk, Ini yang dinamakan riak..belum bertanding waima MENANG dah tunjuk gambaran yg sebenar..org REMBAU tidak PERLUKAN WAKIL RAKYAT YG GILA NAK TUNJUKAN KEKUASAAN DAN KEMEWAHAN

AJR said...

Salam, Baru hr pencalonan dah tunjuk RIAK apatah lagi KALAU monang..org mcm ni nak jd kan pemimpin atau wakil..moh org rombau jgn undi org yg mengaku asal dr rombau bilo nak btanding yo DAN ADO KEPONTINGAN..kok tak MALU DIO NAK MENGAKU org rombau..TAKAT ORG TUO2 TU NAK KAU GULO2KAN LEH LAH..ITU PUN SBB KAU MENANTU PM YG SLALU LUPO DAN KUEK TIDO SBB DIO PUN LUPO ASAL KAU DR MANO

Berita dari gunung said...

Dalam apa hal sekalipun, PM akan bantu Khairy menapak melalui Koridor ke Puncaknya.

Ada masanya agak keterlaluan dan rakyat sudah mula rasa menyampah.

Sikit masa dulu, terkinja-kinja hendak jawatan orang kuat Persatuan Bola. Terlompat-lompat nak bersentuh bahu dengan Raja. Lalu Tengku Abdullah tidak bertanding.

Dulu Mukhriz, kemudian YM Tengku Abdullah. Kini apa mungkin Cikgu Bad bersedia menongkah arus?

Bila melampau, orang menyampah.

KEJAWEN said...

Nek Tun iso dituku rong atus waey...wong Rembau priwey ?.. ojo murah banget..!!!. Dungakey Gusti Allah ager wong Malaysia saiki ora iso disogok sepenak ey..