Wednesday, January 21, 2009

200000 DIBUANG KERJA, BERATUS RIBU
LULUSAN IPTA-IPTS AKAN MENGANGGUR:

5 comments:

mn said...

Datuk,

1. Mahu atau tidak kita kena terima kesan krisis dunia ini.

2. Bukan kita sahaja yang terkena kesannya, orang lain pun kena juga.

3. Cuba kita rujuk di sini Datuk:

"26-Year High
The number of people filing for unemployment benefits hit a 26-year high last week, as the deepening recession forced more employers to cut jobs.

First-time claims for unemployment rose 5.4 percent, to 586,000 for the week ending Dec. 20, the Labor Department reported this morning. The last time claims were that high was Nov. 27, 1982. The four-week moving average, which is a less volatile indicator, rose to 558,000 from 544,250, also a 26-year high.."

Read full story from www.washingtonpost.com

shahbandarmalakat said...

datuk...hentikan pekerja asing...dengan tiada pekerja asing akan terbuka peluang pekerjaan yang baru...biar ekonomi kita berjalan ikut rentak kemampuan manpower kita ...berdiri diatas bumi yang nyata...betul export dan import kita seimbang tapi di sebalik kenyataan itu yang tidak nampak ialah kehakisan cash flow yang mengalir keluar dari sumber tenaga kerja asing dan orang kaya kaya yang melarikan keutungan perniagaan mereka ke luar tanpa kita sedari...sepatutnya mereka salurkan balik keutungan mereka dalam negara...

Hamizi Hamdan said...

ini yang kerajaan bn (@ najib) kata malaysia tak kena tempias dulu...

jangan perbodohkan rakyat...

Semut Api said...

DATO.. saya komen bahawa Pribumi Perkasa akan membantu anak-anak Melayu yang kehilangan pekerjaan akibat kemelesetan ekonomi ini.

HIDUP PERKASA!

ps Dato' tolong juga tengok-tengokkan anak-anak kita yang semakin bertambah di pusat-pusat pemulihan.

ChengHo said...

Berikan mereka ikan mereka akan dapat makan satu hari TETAPI ajar mereka bagaimana menangkap ikan mereka akan makan selama lama nya..