Friday, January 26, 2007

Usahasama Pelaburan Tabung Haji
& Tai Wee Company (Pte) Limited

Baru-baru ini seorang sahabat saya melayari internet untuk mencari beberapa fakta bagi penyediaan satu kertaskerja perniagaan. Secara tidak sengaja, beliau terjumpa satu fakta yang disifatkannya sebagai menggemparkan. Fakta itu terkandung dalam laman web dengan alamat: http://web.singnet.com.sg/~taiwee/profile.htm.

Beliau mengirimkan alamat di atas kepada saya menerusi e-mail. Saya akses laman web berkenaan. Ianya adalah mengenai profile sebuah syarikat di Singapura.

Setelah baca punya baca, dan punya baca, saya temui beberapa perenggan yang mungkin disifatkan oleh sahabat saya sebagai memeranjatkan. Perenggan-perenggan itu adalah seperti berikut:

OVERSEAS JOINT-VENTURES:

Tai Wee has good connections and investments in the Far East region.
In Malaysia, we team up with Tabung Haji (Pilgrim's Fund) which is regarded as politically and economically one of the most influential groups in Malaysia in the food trading and distribution.

Similarly, Tai Wee is involved in the trading, sales and distirbution of food and agri-business in China.
In China, Tai Wee has investments in the followings:

(a) Hunan - Suckling Pig Processing Plant.

(b) Shandong - Integrated Feedmill and Poultry Production.

Saya ucapkan terima kasih kepada sahabat saya. Tetapi, selepas membaca kedua-dua perenggan di atas, saya tidak berani buat apa-apa komen.

Anda akseslah sendiri alamat web di atas, dan ambillah kesimpulan kepada seluruh perenggan yang saya paparkan di sini.

Persoalannya, adakah apa yang dinyatakan secara hitam putih dalam perenggan-prenggan di atas sebagai satu hakikat yang benar? – Ruhanie Ahmad

5 comments:

Hasrul Halid said...

Dato'

Nampaknya kita telah ditipu hidup-hidup. Satu demi satu.

Apa lagi agaknya selepas ni?

Mungkinkah anak isteri kita juga akan dijual?

Patah Sayap Terbang Jua!

ijan75 said...

Askm Datuk...

Nampaknya Malaysia akan dijajah semula melalui ekonominya....pada 50 thn sambutan kemerdekaan.

Penggabungan syarikat perladangan terbesar pun ader udang disebalik batu...

Ternyata benar kebimbangan kami ....sebelum peralihan kuasa berlaku. Rakyat tidak yakin dgn kemaampuan dan karismanya sebg PM.

PRU nanti...BN pasti bukan pilihan saya jika Bodolah masih PM.

Mintaa Maaf guna bahasa kurang sopan.....tapi dah meluat tgk PM mcm tu..

Dah Bodoh tapi buaat2 pandai....

Mika Angel-0 said...
This comment has been removed by the author.
Jakfar Rosli said...

Salam semua,

Saya telah menghantar email ke TH berkenaan perkara ini. Harap2 kita akan mendapat respon secepat mungkin.

Diharap pihak TH akan membuat kenyataan rasmi.

aza ni said...

memang babi panggang setongkol satu badan dan disumbat dgn epal dimulutnya,suckling pig