Tuesday, January 09, 2007

Syabas Aspan Dan Hanapiah
Dua Maracong Jadi Bloggers

Baru-baru ini dua sahabat saya menjadi bloggers. Untuk mengetahui misi mereka, akseslah aspanalias.net di http://www.aspan_alias.net.blogspot.com/ yang muncul mulai Disember 2006, dan http://www.jenglot.blogspot.com/ yang menemui komuniti internet mulai Januari 2007.

Kedua-duanya jadi bloggers tanpa topeng. Mereka menggunakan nama sebenar, tanpa segan, silu dan gentar.

Aspan Alias dan M. Hanapiah A. Samad adalah lulusan Uitm – Maracong (sebut macam sebutan Vietcong). Aspan dari bidang pemasaran. Hanapiah dari jurusan mass komunikasi.

Harap-harap Maracong super seniors - Mansor Rahman, Ibrahim Shah, Samaruddin Rejab, Chubby, Sam Kerepsk, Ali Pua, Din Gentol, Sabtu Tauke Wayang, Aziz Pedro, Abu Talib Rabun dan lain-lainnya - akan mengikuti hidangan minda mereka.

Begitu juga dengan juniors seperti Jin Tanah, Ali Gajah, Makrom, Mohd. Kama Piah, Salleh Sulong, Azmi Bull dan Ibrahim Ali. Kunjungilah blog-blog di atas.

Kita ikutilah mereka. Pastikan sama ada mereka ada sengat macam ikan pari. Pastikan mereka ada taji macam ayam laga.

Akhir kata, sama-samalah kita kenang kembali lirik akhir lagu Barisan Kita - andai kata kami gugur semua, taburlah bunga di atas pusara; kami mohon doa, Uitm berjaya; semboyan sudah berbunyi, mari kita makan roti! (Lirik lagu ini telah diubahsuai untuk jadi lagu rasmi Maracong semasa ragging.) - Ruhanie Ahmad.

1 comment:

A Voice said...

Syabas abang2 ITM yang masih "Not too ole to rock and roll, ...." (Jethro Tull). Semangat juang yang masih berkobar2 dan belum terpadam, selagi nyawa dikandung badan.

Saya hanyalah adik2 MARA kepada ITM di MRSM. Dimasa kamu semua memberontak, saya di bangku sekolah.

Saya tidak lupa Dato Him datang menginap di tempat kami dan tak habis dengan temberang dia mengapi2 kami untuk mogok.

Tak lama lepas tu, kami ikut nasihatnya untuk mogok keatas kontraktor dewan makan yg telah menzipit bahagian makan harian kami dengan seorang pentadbir yang korup.

Heran pengetua, dimana budak2 ni dapat ilham untuk mogok.

Mungkin antara kami, ada yang sudah "tewas di medan jihad ..." dalam peperangan di dalam diri sendiri. Namun, kami masih terus di gaungi lirik-lirik lagu kami:

"Wahai putera puteri bangsa ku... negara perlukan jasa mu ..."

I am sure you have heard this words when you were MARA Chairman haven't you. Dato'?