Sunday, January 21, 2007

Pecat ......………
Daripada NST?

Saya cukup sentimental dengan NST. Tapi, saya dah lama pencen daripada membaca NST. Bukan sebab apa-apa. Tapi pasal saya geli dengan gelagat dua orang manusia dalam NST - seorang bernama … seorang lagi bernama Bipi.

Saya meluat bukan pasal saya bencikan dia orang. Tapi kerana saya memprotes kelicikannya mereka. Lepas tu, banyak pihak berkata, kedua-dua manusia ini di bawa masuk ke NST kononnya dengan sesuatu agenda yang cukup rahsia. Tak percaya? Tanyalah pihak yang tahu!

Saya juga memprotes kerana TAUKE NST hanya diam macam batu. TAUKE NST langsung tak sensitif kepada kehadiran kedua-dua manusia ni.
Hari ini, Bipi dah tak ada lagi. Tapi, yang seorang lagi masih terus berlagak. Dia tayang belang. Dia tunjuk taring. Kononnya, dialah satria maha agung.

Tapi hairan. Satria ni tak berani berlagak seorang diri. Dia heret orang itu, dia heret orang ini. Orang itu dan orang ini pun ikut aje. Kalau satria itu kata terjun, mereka pun terjun!!

Apa dah jadi ni? NST sapa punya? Bukankah asalnya NST tu milik UMNO? Bukankah Allahyarham Tun Razak Hussein merupakan pemimpin kita yang telah berjuang memisahkan NST daripada entiti Singapura pada awal 70-an?

La ni, bukankah NST masih dimiliki oleh UMNO menerusi proksi? Kalau gitu, apa pasal NST hari ini macam NST hari ini? Kenapa NST hari ini tak serupa NST dulu-dulu?

Kenapakah NST hari ini macam diizinkan jadi gelanggang sepak terajang yang boleh menghakis keyakinan rakyat kpada kepimpinan negara? Kenapa TAUKE NST terus berdiam diri? Kenapa TAUKE NST terus jadi macam batu yang berhantu?

Kenapa begitu? Kenapakah NST kini diheret untuk membuli pengamal-pengamal kewartawanan siber? Kenapakah NST seolah-olah sanggup gali kubur sendiri demi seorang satria yang sebenarnya pengecut?

Jadi, dalam kes saman terhadap blogger Ahirudin Attan dan Jeff Ooi, apa lagi kita nak tunggu? Setujulah dengan Datuk A. Kadir Jasin. Sokonglah saranan Datuk Marina Mahathir. Sokonglah surat terbuka Nuraina A. Samad kepada Perdana Menteri dan seluruh anggota Kabinetnya. Sokonglah cadangan Sheih.. DAN, JOINLAH KELAB SAYA – KELAB ORANG YANG DAH PENCEN MEMBACA NST!!!

Sebagai tambahan kepada semua cadangan, buah fikiran dan saranan oleh sahabat-sahabat bloggers Malaysia, macam mana kalau kita semua pakat-pakat minta TAUKE NST mainkan lagu Cukuplah Sampai Di sini Sayang, kepada satria yang sebenarnya pengcut, yang kini sedeng menjerumuskan NST ke suatu era yang gelap dan bergelora?

DALAM BAHASA MUDAHNYA, MACAM MANA KALAU KITA SEMUA DESAK …. TU DIPECAT DARIPADA NST? KALAU TAUKE NST ENGGAN AMBIL TINDAKAN, ………. – Ruhanie Ahmad.

6 comments:

Mika Angel-0 said...

Dato'

I no berani mahu kacau orang tidor.
"Ai, You gerakkan saya cuma nak bagitau Pasal there is no good substitute! You buat kerja macam mana?"

Kalau ada calon kena lah hadir semasa penamaan calon. Biarlah bukan hobson's choice(!)? Ini juga bersangkutan dengan politik negara, hal NSTP ni, Dato'

Datuk kan YB pencen? Oh, Ron sit on this board of directors? Why not that? Qualifications? Orang PM?
Naaah!

Apabila NST tumbang, sayalah yang jadi 'lobby no. satu' ke mana-mana pihak local atau oversea jual satu asset kunci yang amat effective masuk ke pasaran Malaysia dan jiran-jirannya dengan jaya dan senangnya.

Dato' nak join saya ka? Komisen tak banyak - 10% isn't that the ballpark fee?

Try to figure out how to let them stay on and make them clean up their mess with their hard earned money. SUE THEM for dereliction of duty.

Then, buy over NSTP cheaply.

As I have said: it is open season to sue NSTP.

Dato', game plan tu apa? Wah Toyol code punya hal? How original, Dato'
and far sighted.

Salaam

A Voice said...

Dato

Excerpt frm my blog:

This is what we urged you to do:

STOP subscribing and buying NST and its other publications!

STOP watching Media Prima's television and help boost their ratings!

DENY your Ad Ringgit to both their TV and Print Media!

INFLUENCE and convince others to do the same!

LEAK to us valuable insider information!

REDUCE their newsworthiness; stop giving them materials.

EDUCATE the public on the suppression of information by Big Media.

ordinarycitizen said...

Dato,

Setakat ni dalam sejarah malaysia ada 2 "Kali...". Satu dah mampos kena tembak polis manakala yang satu lagi dapat FULL protection dari Menteri yg jaga Polis a.k.a Dol Mad. Dua2 >Kali..." ni sama saja busuknya...kerja merompak, merogol, membunuh dan menipu. Bezanya satu secara visible dan yg hidup sekarang ni buat secara invisible (main wayang kulit blakang tabir).

Mika Angel-0 said...

Dato'

Nampak gaya Arsenal kalah sama ManU!! Now its 1-0, 60th min.

Hai, kenapa EGM tak di lakukan oleh NSTP? dan Utusan?

Keep your eye on the sparrow...

Mika Angel-0 said...

AND THE BLOODY TRASH CAN.

Mika Angel-0 said...

sendiri karang
sendiri buang

dan kelas pun tamat
time to move on

adieu Gerbang Ruhanie!
what a prediction
what a coincident

my thanks and terima kasih
Mas Ruhanie Ahmad

I smell something
floating in the air!
dead fishes and rotten flesh
the fate of the country
is sealed
(May30, 2007)