Saturday, November 10, 2007

Perarakan Gelombang Kuning:
Saat Akhir Yang Mendebarkan

Gelombang kuning tetap bermula daripada Dataran Merdeka Kuala Lumpur menuju ke Istana Negara mulai 3.00 petang hari ini, Sabtu, 10 November 2007. Begitulah kenyataan salah seorang penganjurnya pada 1.30 pagi ini.

Katanya lagi, pada saat-saat akhir ini bermacam-macam dakyah dan sms diedarkan. Ada yang mengatakan gelombang kuning akan dipindahkan ke Putrajaya. Ada yang mengatakan sekumpulan orang kuat kuil India yang bermasalah baru-baru ini akan turut serta. Ada yang mengatakan para penganjurnya akan ditahan di bawah ISA tengahari esok. Ada yang mengatakan gelombang kuning akan dibatalkan. Dan, berbagai-bagai lagi sms dan dakyah untuk menggagalkan perarakan tersebut.

“Ini semua karut, ini semua tidak benar, ini semua dakyah, “ kata penganjur itu lagi.

“Pihak Istana Negara sudah pun berkenan menerima 10 orang wakil BERSIH untuk menyerahkan memorandumnya,” tambah beliau.

Oleh itu, katanya, gelombang kuning tetap sebagaimana yang telah dijadualkan pada waktu, hari dan tempat permulaan yang telah diumumkan sebelum ini, iaitu Sabtu, 10 November 2007, mulai 3.00 petang, bergerak daripada Dataran Merdeka, Kuala Lumpur, menuju ke Istana Negara.

“Jadi, jangan terpedaya dengan apa jua dakyah dan sms. Segala-galanya muktamad seperti yang telah ditetap dan dihebahkan sebelum ini. Tidak ada apa-apa perubahan,” tambahnya. – Ruhanie Ahmad

No comments: