Sunday, October 07, 2007

Gerakan Dan Tsu Koon
Nak Hapuskan Melayu?

Parti Gerakan adalah komponen Barisan Nasional (BN) sejak tahun 70-an. Lebih tepat lagi, selepas peristiwa 13 Mei 1969. Gerakan mendakwa sebagai parti berbilang keturunan. Tapi, di bawah kepimpinan Tan Sri Koh Tsu Koon, Gerakan nampaknya seolah-olah kurang sensitif terhadap Islam dan keunggulan Melayu.

Kalau tidak, kenapakah adakan perhimpunan agung parti pada bulan Puasa? Bukankah ini menyukarkan ahli-ahlinya yang beragama Islam? Tidakkah ini menyebabkan Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi jadi serba salah?

Kalau tidak, kenapakah Ketua Pergerakan Pemuda Gerakan minta wujudkan satu parti multi-keturunan gantikan BN? Apa motif cadangan ini? Untuk hapuskan Melayu jadi tonggak BN? Untuk hapuskan kerajaan Malaysia berpaksikan UMNO? Tidakkah ini cadangan anti-Melayu?

Untuk membaca posting sepenuhnya sila akses:
http://puteramalaysia.blogspot.com.

4 comments:

Kamalkamal said...

Parti Gerakan sejak dari Lim Chong Eu lagi mengatur strategi mengusir Melayu keluar dari bahagian Pulau. Sebab itu dimajukan Seberang Jaya. Sedangkan projek perumahan di bahagian pulau amat pesat. Penghuninya org. Cina, org. Melayu tak sampai pun 10% terutama kawasan Paya Terubung dan pembangunan di kaki-kaki bukit.

Malah melalui TS Koh, strategi ini diteruskan. Malah lebih ramai org. Melayu berhijrah ke Juru, Kulim & Sg. Petani selain dari Seberang Jaya. Mereka-mereka ini masih berkerja di bahagian pulau, maka sesaklah jambatan tiap-tiap hari. Mungkin tak lama lagi Pulau Pinang akan berwajah seperti Singapura.
Kawasan Melayu hanya tinggal disekitar Parlimen Balik Pulau saja. Kalau Dato' Dr. Helmi pun masih dibuai mimpi, Melayu Balik Pulau pun nanti kena pindah ke tanah besar.

Kalau Gerakan, MCA dan DAP bersatu di Pulau Pinang, kedudukan Melayu akan terancam. Ini adalah kerana kekuatan Melayu hanya di bahagian tanah besar. Perkembangan ekonomi dan industri semakin pesat di bahagian pulau. Sekali lagi Melayu terpinggir. Inlah nasib Melayu Pulau Pinang. Pemimpin Melayu...tentu PM lebih mengetahui kerana beliau org. Penang!!!

Unknown said...

Penang akan jadi pangkalan utama elemen-elemen asing yang berniat serong terhadap Malaysia. Sama macam di WPI, Johor. Elemen asing nak kuasai Selat Melaka menerusi kehadiran mereka di WPI dan Penang.

Saya yakin Penang akan jadi satu kawasan aktiviti ke arah strategi asing kuasai Selat Melaka. Kalau strategi ini berjaya, pasti hasrat asing kuasai Selat Melaka juga akan berjaya.

Unknown said...

Jika UMNO menguasai kemenangan majoriti PRU di P.Pinang akan datang, Dollah (jika dia jadi PM) mestilah melantik orang UMNO menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang. Kita mau dia buat sesuatu yang belum pernah berlaku. Kalau dia betul-betul anak melayu P.Pinang, dan sayangkan UMNO P.Pinang, sayangkan bangsa Melayu dan sayangkan kuasa Melayu di P.Pinang, dia boleh/mesti buat!

Unknown said...

We now live in a globalized world.
Dalam kesedaran mengenai fenomena ini Parti Gerakan mengadakan Perhimpunan Agung Tahunan buat pertama kali dalam bulan puasa kerana mahu menunjukkan bahawa work must go on.
Ini adalah dengan harapan agar ahli ahli melayu Parti Gerakan boleh lebih profesional dan lebih global dalam work culture mereka.
Walaupun Perhimpunan Agung Tahunan Gerakan di adakan buat pertama kali dalam bulan puasa namun Perdana Menteri Yang Amat Berhormat Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi tidak terasa apa apa pun walaupun dia sendiri pun melayu.
Orang orang melayu yang lain harus mengambil belajar dari pemimpin kamu Pak Lah ini bahawa bulan puasa adalah bulan biasa sahaja dan work serta polemik politik must go on.