Friday, April 13, 2007

Tahniah BN, PM, TPM
Dan Jentera Di Machap

Di bawah ini adalah berita dan reaksi kemenangan calon BN dalam Plihian Raya Kecil (PRK) DUN Machap, Melaka. Ini kemenangan kedua BN dalam tempoh beberapa bulan sahaja. Sebelum ini BN menang dalam PRK DUN Batu Talam di Raub, Pahang. Minggu depan, BN akan menghadapi satu lagi PRK di DUN Ijok, Selangor. Tahniah BN. – Ruhanie Ahmad.

BN Pertahan
Kerusi Machap

ALOR GAJAH 12 April – Barisan Nasional (BN) mengekalkan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Machap dengan majoriti 4,081 undi pada pilihan raya kecil DUN itu hari ini.

Dalam pertandingan satu lawan satu itu, calon BN, Lai Meng Chong, 56, menewaskan calon DAP, Liou Chen Kuang, 33.

Keputusan pilihan raya kecil hari ini diumumkan oleh Pegawai Pengurus Pilihan Raya, Hasim Ismail.

Hasim berkata, Meng Chong memenangi kerusi DUN itu setelah meraih 5,533 undi sementara Chen Kuang hanya memperoleh 1,452 undi.

“Sebanyak 74.35 peratus daripada 9,623 pemilih berdaftar di kawasan DUN itu keluar mengundi mulai pukul 8 pagi hingga pukul 5 petang di lapan pusat yang menyediakan 19 saluran mengundi,” kata Hasim.

Pada pilihan raya umum ke-11 itu, Chen Kuang tewas dengan majoriti 4,562 undi. Beliau memperoleh 1,285 undi berbanding Ah Tiam yang mendapat 5,847 undi. [www.utusan.com.my/utusan]


Bukti keyakinan
rakyat kepada PM

ALOR GAJAH 12 April – Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kemenangan besar Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Machap membuktikan keyakinan rakyat yang amat tinggi terhadap kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.

Ia adalah suatu kemenangan yang signifikan kepada kepimpinan Abdullah dan amat membanggakan. – Bernama [www.utusan.com.my]


Penghargaan Abdullah
Kepada Jentera BN Machap

KUALA LUMPUR 12 April – Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi melahirkan penghargaan kepada jentera Barisan Nasional (BN) di Machap ekoran kejayaan mengekal kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) itu, pada pilihan raya kecil hari ini.

Perdana Menteri yang juga Pengerusi BN, turut melahirkan penghargaan kepada timbalannya, Datuk Seri Najib Tun Razak yang turun padang sepanjang tempoh berkempen di kawasan berkenaan.

“Tahniah dan penghargaan kepada semua jentera pilihan raya BN dalam pilihan raya kecil kali ini terutama Datuk Seri Najib dan Ketua Menteri Melaka (Datuk Seri Mohamed Ali Rustam) dan anggota parti semua peringkat yang berada di Machap untuk berkempen.

“Mudah-mudahan dengan kejayaan ini ia akan beri peluang kepada wakil rakyat BN memajukan kawasan itu untuk menyambung lagi usaha yang dilakukan wakil rakyat sebelumnya,” katanya. [www.utusan.com.my]

No comments: