Thursday, June 14, 2007

We Are Not Moving
Stresses UM Don

PETALING JAYA: Universiti Malaya (UM) has no plan to relocate to its campus, describing the present location as one of its strengths.

Comment:

Now, who should we believe? Higher Education Minister, Datuk Mustapa Mohamed? UM’s vice-chancellor, Datuk Rafiah Salim? UM’s International and Corporate Relations Office director, Associate Prof Dr Khoo Boo Teong? Or the recent report by bt@nstp.com.my which said “GUOCOLAND (Malaysia) Bhd, a property developer controlled by Tan Sri Quek Leng Chan, has made a bid to relocate University Malaya from Petaling Jaya to Sepang.”?
– Ruhanie Ahmad

Full text…

http://roncyberprince.blogspot.com

2 comments:

kayaziz said...

Persoalannya adalah apakah yang menjadi agenda utama kita sebagai sebuah negara yang berdaulat. Kalaupun kita telah membuat keputusan yang muktamad untuk mengorbankan "nilai-nilai nostalgia" ini demi pembangunan, mengapakah hasil pengorbanan ini hanya untuk dinikmati oleh sekelompok manusia sahaja yang telah terbukti cukup selesa memiliki kekayaan yang telah dimilikinya. Adakah hanya seorang sahaja rakyat Malaysia yang layak melaksanakannya? Bukan bermakna kita menyokong konsep "PFI" dan segala-segalanya boleh di"PFI"kan.

Anonymous said...

Kay Aziz:

Selamat datang ke www.kuda-kepang.blogspot.com.

PFI baik. Tapi,jangan disalahgunakan. Itulah harapan saya. Dengan itu, sama-salah kita pastikan semoga kerajaan kita melaksanakan PFI secara trkawal dan bijaksana.

Salam takzim,

Ruhanie Ahmad