Thursday, October 19, 2006

THE TOYOL CODE
- PILIHANRAYA
Bahagian Empat
Oleh Ruhanie Ahmad

Panas? Kisah rombakan kabinet dalam The Toyol Code terbaru betul-betul panas? Habis tu, boleh tidurkah pihak-pihak yang dijangka tersingkir? Atau, adakah mereka akan merangka beberapa strategi penyingaan yang rapi, bijak dan positif?

Walau apa pun, sejak The Toyol Code muncul kebelakangan ini,
www.kuda-kepang.blogspot.com memang dapat sambutan luar biasa. Hit-counter blog ini sampai macam nak meletup-letup dibuatnya. Contohnya, dari 15 hingga 17 Oktober 2006, hampir 5000 pelayar maya berkerumun ke blog ini. Lepas tu, ada pula kakitangan awam yang komplain, kononnya tiba-tiba saja blog ini tidak boleh diakses daripada komputer pejabat kerajaan.

Ini semua hasil anda membantu saya memecahkan seluruh kod dan mesej rahsia dalam semua SMS yang saya terima setakat ini. Saya ucapkan ribuan terima kasih. Mudah-mudahan bantuan ini dapat mendorong serta memudahkan rakyat Malaysia bertindak secara positif tidak lama lagi.

Bagaimanapun, pihak-pihak yang mungkin terjejas dengan apa yang sedang dirancang oleh “budak hantu” dan juga “patrick” dengan restu “papa” ini patut berterima kasih kepada kita semua. Mereka patut berterima kasih kerana kita dan The Toyol Code berjaya memintas rahsia satu perancangan besar. Mereka patut berterima kasih kerana kita berjaya memberikan amaran awal untuk mereka bertindak dengan sewajarnya.

Pilihanraya

Biar pun begitu, perancangan besar yang disediakan oleh “budak hantu” dan “patrick” ini bukan hanya tertumpu kepada soal rombakan kabinet sahaja. Ia turut merangkumi satu perancangan menyeluruh mengenai pilihanraya dan pucuk pimpinan kerajaan-kerajaan negeri. Ia membabitkan soal beberapa Menteri Besar, Ketua Menteri serta calon-calon pilihanraya umum Parlimen dan DUN pada 2007.

Sebab itulah The Toyol Code kali ini akan berusaha mendedahkan siapakah yang akan disingkirkan daripada persada kekuasaan negeri, siapakah tokoh negeri yang akan dikerahkan ke pusat untuk jadi menteri, siapakah calon-calon Dewan Rakyat dan Dewan Undangan Negeri yang mungkin digugurkan, dan bagaimanakah kedudukan parti UMNO sebagai teras kepada Barisan Nasional selepas ini.

Seluruh kod mengenai perkara di atas ada dalam SMS yang dikirimkan kepada saya pada 12, 14, 15 dan 16 Oktober 2006. Satu SMS terbaru yang saya terima pada awal pagi 17 Oktober 2006, juga mengandungi kod-kod rahsia mengenai perkara di atas.

Tetapi, sebelum kita merungkai soal di atas dengan lebih terperinci, ingatlah bahawa kita sudah pun setuju bahawa kod bagi pilihanraya adalah “lagu raya”. Kod ini telah kita pecahkan dalam Pengenalan The Toyol Code.

Calon

Laporan komprehensif mengenai pilihanraya pula sama kodnya dengan laporan komprehensif mengenai rombakan kabinet. Kodnya adalah “cd, lirik lagu” dan lain-lain perkataan mengenai muzik. Calon pilihanraya pula dikodkan sebagai “penyanyi lagu raya.” Antara contoh kod-kod berkenaan adalah dalam SMS yang saya terima pada 13 Oktober 2006, seperti berikut:

“Bulan April pertadingan lagu raya. Semua penyanyi DUN dan Parlimen adalah orang muda-muda belaka. Tak melebihi umur 50 tahun. Jangan tak percaya. Semua cv penyanyi dah ada dalam cd.”

Dua SMS yang saya terima pada 17 Oktober 206 pula menyelitkan kod-kod rahsia pasal pilihanraya seperti berikut:

“Penyanyi-penyanyi yang dah ada tiga album eloklah buat persiapan sebab dah tak ada peluang untuk rakam album lagu raya 2007. Jangan marah sebab budak hantu sudah nak letak kawan-kawan dia. Budak hantu sendiri nak rakam lagu raya 2007 di Shah Alam ganti penyanyi S. Aziz. Jadi penyanyi-penyanyi yang dah ada tiga album eloklah buat persiapan. Budak hantu dah bosan dengar suara nyanyian mereka sebab lagu asli tak regge, tak rock, tak rempit.

Jadi, penyanyi yang sudah ada tiga album tak payahlah berangan nak rakam lagu raya lagi pada 2007. Suruh dia orang belajar nyanyi lagu angguk-angguk, geleng-geleng, tunjuk-tunjuk, sokong-sokong, dan last sekali bye-bye!”

Kod utama dalam kedua-dua SMS yang terbaru seperti di atas adalah “album.” Cuba kita baca kod ini dalam konteks calon pilihanraya umum. Adakah kod “album” merujuk kepada sesuatu mengenai seseorang calon? Atau, adakah “penyanyi yang sudah ada tiga album” bermaksud mereka yang sudah menjadi seorang Ahli Parlimen atau DUN selama tiga penggal? Sebab itukah maka SMS itu mengatakan “penyanyi yang sudah ada tiga album tak payahlah berangan nak rakam lagu raya lagi pada 2007?”

Jadi, bagaimana? Adakah anda semua setuju untuk mentafsir kod “album” sebagai penggal? Kalau setuju, kedua-dua SMS di atas adalah bermaksud bahawa Ahli-Ahli Parlimen atau DUN yang sudah berkhidmat selama tiga penggal kemungkinan besar tidak dicalonkan semula dalam pilihanraya umum 2007.

Daripada SMS di atas juga kita dapat mesej bahawa “budak hantu sendiri nak rakam lagu raya 2007 di Shah Alam ganti penyanyi S. Aziz.” Maksudnya, “budak hantu” berkenaan akan bertanding di kerusi Parlimen Shah Alam. Kerusi itu kini diwakili oleh Datuk Abdul Aziz Samsuddin yang akan disingkirkan daripada jawatan menteri menerusi rombakan kabinet pada Februari 2007.

Musibah

Kalaulah cadangan “budak hantu” mengenai hal seperti di atas diterima sepenuhnya, tidak dijalankan secara berperingkat-peringkat, dan membabitkan semua incumbents pada hari ini, apakah akan terjadi pada pilihanraya umum pada April 2007? Adakah ini bermakna lebih 90 peratus calon adalah muka-muka baru di bawah umur 50 tahun? Adakah Perdana Menteri dan majoriti menteri yang sudah lebih tiga penggal akan turut hanyut? Hisss. Kalau ini berlaku, pastinya Barisan Nsasional akan terima padah dan musibah yang amat parah!

Anehnya, “papa” atau Perdana Menteri dikatakan sudah pun menyetujui hakikat di atas. Hakikat ini terkandung dalam satu daripada SMS yang saya terima pada 13 Oktober 2006, seperti berikut:

“Papa dah serah bulat-bulat kepada patrick dan budak hantu buat keputusan. Ini bukan khabar angin. Tapi, betul-betul akan berlaku. Sebabnya, papa dah setuju dengan lirik lagu ombak dan lagu raya itu. Lagu ombak Februari 2007. Lagu raya April 2007.”

Sekali lagi, jangan kita lupa. “Lagu ombak” bermaksud rombakan kabinet. “Lagu raya” pula merujuk kepada pilihyanraya umum. Jadi, pilihanraya umum mungkin dilaksanakan pada April 2007.

Sebagaimana penyediaan laporan komprehensif mengenai rombakan kabinet yang sudah kita perincikan sebelum ini, penyediaan laporan komprehensif mengenai pilihanraya umum ini juga dikatakan “diiringi oleh orkestra temasik group” dan membabitkan khidmat konsultan asing.

Jadi, mungkinkah pilihanraya umum 2007 juga akan jadi satu titik permulaan di mana majoriti calonnya adalah individu muda yang sudah pun ditapis dan disaring oleh pihak konsultan asing dan “orkestra temasik group?”

Adakah usaha seperti ini bermatlamat supaya sesetengah elemen asing boleh menguasai pengurusan Kerajaan Malaysia di abad ke-21? Tidakkah perkembangan seperti ini membimbangkan kita? Tidakkah ini juga membayangkan bahawa negara kita mungkin menghadapi musibah dan padah yang amat parah di tahun-tahun mendatang?

Negeri

Bagaimanapun, kebanyakan SMS yang saya terima mengenai pilihanraya memberikan banyak kod yang jelas mengenai kepimpinan negeri-negeri tertentu. Contohnya adalah SMS pada 14 Oktober 2006 seperti berikut:

“Dua CM Negeri Selat kena pergi Federal. Sukon ke belia. Benggali masuk peti ais di JPM.”

Dalam The Toyol Cod sebelum ini kita telah setuju bahawa kod “sukon” adalah merujuk kepada Tan Sri Dr. Koh Tsu Khoon. Bagaimanapun, kita masih belum pasti siapakah yang dimaksudkan menerusi kod “benggali.”

Tetapi, kalau kita ulang balik SMS di atas, mungkinkah “benggali” yang dimaksudkan adalah Datuk Seri Mohd Ali Rustam, Ketua Menteri Melaka? Kalau begitu benarkah Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon dan Datuk Seri Mohd. Ali Rustam akan berkhidmat di peringkat Federal selepas pilihanraya umum 2007?

SMS yang saya terima pada 16 Oktober 2006 pula menyatakan bahawa “MB Kedah dan N9 kekal. MB lainnya hanyut.”

SMS yang saya terima pada 13 Oktober 2006 pula menyenaraikan nama-nama “Datuk Seri Shahidan Kassim, Datuk Seri Adnan Yaakub, dan Datuk Abdul Ghani Othman” sebagai kalangan Menteri-Menteri Besar yang mungkin dipersarakan menerusi pilihanraya umum 2007.

Bagaimanapun, nama-nama Menteri Besar lainnya tidak disentuh. SMS itu sekadar menyatakan bahawa “state semua gugur. Melainkan Kedah dan N9 sahaja yang kekal dan 2CM pergi ke pusat.”

Bagaimanapun, bila SMS yang diterima pada 13 Oktober 2006 juga menyatakan bahawa “Sabah dan Sarawak pun dapat penyanyi baru,” adalah sukar untuk dipastikan sama ada “penyanyi baru” yang dimaksudkan merujuk kepada jawatan Ketua Menteri Sabah dan Ketua Menteri Sarawak.

Daripada seluruh SMS di atas, mungkinkah kita boleh rumuskan bahawa menerusi pilihanraya umum 2007, semua Menteri Besar, kecuali Kedah dan Negeri Sembilan, akan dipersarakan. Ketua Menteri Pulau Pinang dan Melaka pula akan ditarik ke pusat.

Oleh itu, apakah nasib yang akan mnimpa Datuk Abdul Ghani Othman, Datuk Seri Shahidan Kassim dan Datuk Seri Adnan Yaakub selepas pilihanraya umum 2007? Terus bersara sepenuh masa?

Singkir

Pada waktu yang sama, apa pula nasib yang akan menimpa menteri-menteri besar lain termasuk Datuk Seri Mohd. Khir Toyo (Selangor), Datuk Seri Mohd. Tajol Rosli Ghazali (Perak), Datuk Seri Idris Jusoh (Terengganu), dan Datuk Seri Musa Aman (Sabah)?

Seluruh SMS yang saya terima tidak menyebut nama-nama mereka secara khusus. Satu daripada SMS itu hanya menyatakan bahawa “state semua gugur. Melainkan Kedah dan Negeri Sembilan sahaja yang kekal. Dua Ketua Menteri pergi ke pusat.”

Oleh itu, nasib Menteri-Menteri Besar Selangor, Perak, dan Sabah juga masih runcing ibarat telur di hujung tanduk. Secara umumnya, SMS yang saya terima mengatakan bahawa mereka akan disingkirkan. Tetapi, SMS itu pula tidak menyebut nama-nama mereka secara khusus.

Bagaimanapun, kalau kita andaikan bahawa Ketua Menteri Sabah dan seluruh Menteri Besar, kecuali Kedah dan Negeri Sembilan, akan tersingkir menerusi pilihanraya umum 2007, pastinya rakyat jelata akan tertanya-tanya, siapakah bakal pengganti mereka?

Mungkinkah keseluruhan mereka ini akan digantikan oleh kawan-kawan “budak hantu” di bawah umur 50 tahun? Adakah bakal-bakal pengganti ini juga akan disaring dan ditapis oleh “orkestra temasik group” dan “pakar strategi politik” asing?

Kita biarkanlah soalan di atas ditafsir oleh para pembaca. Bagaimanapun, saya anggap apa yang sedang dilakukan oleh “budak hantu” ini adalah sesuatu yang boleh membawa impak yang negatif.

UMNO

Berasaskan beberapa kod dan mesej SMS yang ada dalam tangan saya, impak yang negatif ini mungkin akan menimpa UMNO. Sebab itulah satu daripada SMS tersebut mengatakan bahawa “dengan carta baru ini UMNO akan datang akan diterajui oleh anak-anak muda berklulusan luar negara. Jadi, anak-anak muda akan jadi lebih berkuasa dalam UMNO.”

Saya mungkin tersalah tafsir mengenai andaian di atas. Tetapi, kalaulah majoriti calon UMNO di seluruh negara dalam pilihanraya kelak adalah anak-anak muda belaka, BN mungkin menghadapi backlash dari segi sokongan pengundi.

Bagaimanapun saya yakin pihak-pihak yang menyediakan laporan komprehensif mengenai pilihanraya berkenaan pun menjangkakan hal ini. Pastinya pihak-pihak itu pun sudah bersedia dengan langkah-langkah wajar untuk mengatasinya.

Mungkin satu daripada langkah itu adalah menangguhkan seluruh pemilihan pucuk pimpinan UMNO di semua peringkat yang dijadualkan berlangsung pada 2007. Penangguhan ini dijangka merdakan perebutan serta perbalahan jawatan politik sesama UMNO. Sekaligus, ini akan mengurangkan masalah dalam pilihanraya yang dijangka pada April 2007.

Demikianlah huraian kod dan mesej The Toyol Code mengenai pilihanraya. Ada pihak mengatakan scenario di atas tidak mungkin terjadi. Tetapi, beberapa kod dalam SMS yang telah kita pecahkan sebelum ini membayangkan bahawa rombakan kabinet dan pilihanraya umum nampaknya memang akan berlaku pada 2007.

Indikator kepada kedua-dua peristiwa ini dipercayai berkait rapat dengan personaliti politik yang menggunakan kod “youngman” atau Datuk Seri Anwar Ibrahim. Sebab itulah antara mesej SMS yang telah kita rungkai sebelum ini menyatakan bahawa “youngman” jadi penasihat dalam penyediaan laporan komprehensif mengenai rombakan kabinet dan pilihanraya yang akan dijalankan.

Untuk itu, kita akan merungkai indikator ini bersama satu lagi kod yang belum kita pecahkan selama ini, dalam TheToyol Code akan datang ini. Kod yang blum kita pecahkan adalah “wayne”.

Jadi, sehingga kita ketemu lagi, fikir-fikirkanlah siapa dia “wayne?” Apakah kaitan dia dengan “youngman?“ Mengapakah pengirim SMS membayangkan kepada kita bahawa “wayne” ada kena mengena dengan satu tindakan politik yang pernah menjejaskan “youngman” pada 1998?

- Ikutilah sambungan misteri The Toyol Code ini dalam Bahagian Lima.

2 comments:

AMLG said...

1. Idris Jusoh (IJ) akan kekal selagi Patrick Badawi dibenarkan berleluasa. Kecualilah budak hitam mengesyaki IJ yang membocorkan isu patrick Badawi dalam mesyuarat EXCO kepada Tun Dr. M.

2. Berdasarkan gerakan Media KJ, KK, Kali dan Kamarulzaman, KHir Toyo (KT) hampir pasti menjadi Timbalan menteri atau Setiausaha Parlimen sahaja. Itu pun sebab Pak Lah tak boleh sewenangnya ketepikan Ahli Majlis tertinggi.

Halangan dari sultan selangor mungkin sudah boleh diatasi kali ini setelah KJ sudah menjadi rakan baik Syed JOJO

syawal1 said...

Hello.Saya pun ada skit maklumat psl rombakan kabinet dan pilihan raya ni.Saya gelarkannya Konspirasi [2007].Enjoy!!!


http://qadafi-politicalscience.blogspot.com/