Saturday, March 24, 2007

Tanah Pusaka

sungguh gemilang negeriku
yang kupuja oh tanah Malaysia
diseluruh dunia
negaraku yang berdaulat negaraku

aman makmur kaya-raya
selamanya hidup maju jaya
oh tanah pusaka
negaraku yang berdaulat dan merdeka

tanah pusaka bertuah
berbagai bangsa di dalamnya
hidup aman dan bersama
bertekun kerja untuk Malaysia

musuh melanggarku gempur
sungguh rela ku gugur kerana
kau tanah pusaka
biar putih tulang jangan putih mata


Lagu ciptaan Ahmad Merican ini saya dedikasikan khas kepada Tun Musa Hitam yang baru sahaja mengumumkan satu gagasan minda yang agak luarbiasa, panas dan kontroversi, terutama sekali kepada majority warga Johor Darul Takzim Ruhanie Ahmad.

1 comment:

lamandau said...

Tak payah nak dedicate lagu untuk nya Datuk, dia tak patriotik lagi dah!!!Tak usah nak buat majlis penerangan, saya dah nekad tak terima penerangan nya. Betul ke dia ada darah cina? Tak hairan lah.
Tuhan maha kaya Datuk, beliau ditakdirkan tidak sempat jadi PM. Bayangkan apa akan terjadi kepada bangsa ini kalau itu terjadi!
Saya pada mulanya nak bagi benefit of daoubt terhadapnya, mungkin dipaksa oleh sesorang atau keadaan yang membuat dia melatah. Apabila melihat dia bersungguh nak turun pdg nak bagipenerangan, maka sah lah dia punya angkara!!Minta2 jangan lah lepas ini jual Kelantan!! Nak tengok orang kelantan mengamuk, cubalah!! Orang Johor baik2 belaka, termasuk Datuk, tak mungkin sampai ketahap itu!!
Nampak ada orang nak bela dia Datuk! Ini sudah tentu asykar upahan ibu pejabat yang telah merekrut 35 penulis sebagai 'petrus'. Salam