Monday, October 01, 2007

Tun Mahathir Bertambah Pulih

Alhamdulillah. Sewajarnya kita memanjatkan kesyukuran kepada Allah SWT kerana Tun Dr Mahathir Mohamad kini bertambah sihat. Beliau sudah mula bertenaga untuk duduk di kerusi. Beliau juga sudah mula makan dengan lebih baik.

Oleh itu, jangan sekali-kali percayakan berita angin yang sedang disebarkan oleh sesetengah kalangan yang mengatakan kononnya Tun Dr Mahathir sedang berada dalam keadaan yang amat kritikal.

Sebaliknya, di hari baik bulan baik ini, sama-sama kita memohon restu Allah SWT semoga Tun Dr Mahathir dipulihkan kesihatannya seperti sedia kala.

Kenyataan media terbaru daripada IJN yang menghuraikan status dan tahap kesihatan Tun Dr Mahathir pada hari ini adalah seperti berikut:

Institut Jantung Negara, 1 October 2007: YABhg Tun Dr Mahathir bin Mohamad continues to make progress in his post surgical rehabilitation process.

Eight days after a second surgery for wound debridement, he is now strong enough to sit on a chair. He is eating better and doctors continue to focus on improving his nutritional status. This is to build his muscle strength before he is put through more exercise sessions.

Tun Dr Mahathir continues to be warded at the Intensive Care Unit and visitations are still limited to immediate family members.

1 comment:

Unknown said...

assalamualaikum datuk.

Jangan risau datuk tentang kesihatan Tun. Saya dah bawa Pak cik turun ke IJN. Kami dah pantau. InsyaAllah, Tun akan sehat dan kembali seperti biasa bersama kita. Wassalam