Tuesday, January 01, 2008

Dua Keputusan Besar
Yang Menjengkelkan

Saya tak berani nak kata apa-apa kerana takut dituduh sebagai menghina keputusan mahkamah. Oleh itu, anda bacalah sendiri dua berita di bawah ini. Kedua-duanya membabitkan Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail.

Tetapi, berita yang tersiar dalam akhbar-akhbar 31 Disember 2007, adalah mengenai dua lelaki Melayu-Islam, sementara berita yang tersiar pada 18 Disember 2007, adalah mengenai 31 lelaki keturunan India.

Atas nama keadilan dan kesaksamaan, anda fakir-fikirkanlah sama ada keadilan dan kesaksamaan memang milik semua warganegara Malaysia tanpa mengira kaum? Dan, adakah orang Melayu-Islam kini merupakan warganegara kelas ketiga di bumi bertuah bernama Tanah Melayu ini?

Untuk posting sepenuhnya sila akses http://puteramalaysia.blogspot.com – Ruhanie Ahmad

3 comments:

Unknown said...

Saya dapat info Anwar Ibrahim akan ke Pekan pada 22.1.08. Awas Najib. Satu butir bom pasal anda akan meletup di Pekan tak lama lagi. Kalau bukan Anwar yang letupkan, KJ akan letupkan bom tu. Siaplah....

Unknown said...

Posting Datuk yang ni pun pasal wayang jugak. Puh kanan puh kiri yang untung kawan-kawan si samy, yang rugi, orang-orang Haji Hadi. Apa nak jadi? Tuduhan cuba bunuh polis boleh buang kes, tuduhan mencederakan polis nak ikat jamin pun tak boleh. Hukum kitab mana ni?

kudakepang said...

Azam dan Putera, terima kasih dan selamat berjuang.

Soal Najib ni kita biarkanlah dia sendiri putuskan. Dia perlu insaf, kalau nak mati, matilah secara pahlawan. Maksud saya mati dalam politik!

Salam takzim.