Sunday, June 29, 2008

BATU PUTIH: RAKYAT JOHOR WAJAR SOKONG SULTAN JOHOR

JOHOR BAHRU, 28 Jun 2008: - Rakyat perlu memberi sokongan terhadap hasrat Sultan Johor, Sultan Iskandar Ismail, yang tetap mahu berikhtiar untuk mendapatkan semula kedaulatan ke atas Pulau Batu Putih walaupun Mahkamah Keadilan Antarabangsa (ICJ) telah memutuskan hak itu diberi kepada Singapura.

Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah berkata, Singapura yang bertindak keluar dari Malaysia pada tahun 1965 tidak berhak atas sebarang tanah jajahan negeri ini.

“Apa yang dititahkan Sultan Johor memang benar dan kita patut memberi sokongan padu kepada Sultan Johor. Batu Putih memang milik kita,” katanya di sini hari ini.

Baca posting sepenuhnya di http://puteramalaysia.blogspot.com

2 comments:

CUCU TOK KEDU said...

Dato Ron yang dihurmati!

Pada pandangan kon orang kampung sungai semantan ni ....

Kalau Tengku Razaleigh benar-benar nak menyokong DYMM Sultan Johor untuk mengambil semula Pulau Batu Putih dan mempertahankan kedaulatan pulau-pulau yang masih dimiliki sebelum dipindahkan kedaulatannya ke Singapura oleh Kerajaan BN. Sama ada atas kebodohan yang dirancang atau terancang. Atas kebodohan kerana sesuatu atau tidak sesuatu yang lebih besar dari pulau itu untuk poket masa depan. Anak raja keturunan Tanah Rendah Sekebun Bunga itu mestilah diberikan terlebih dulu sokongan padu oleh ahli Umno seluruh negara untuk mentahtai Presiden Umno seterusnya mengepalai BN dan sebaik-baiknya bersama PAKATAN RAKYAT berusaha melaksanakan hasrat DYMM Sultan Johor terhadap isu Pulau Batu Putih.

Kalau tidak, kon (saya) rasa, sokongan murni Tengku Razaleigh itu hanya tinggal mimpi ngeri seorang pejuangan.

Tapi Tengku pun kena ingat, zaman la ni, macam-macam usaha orang jahat nak gagalkan hasrat yang murni untuk rakyat dan tanahair. Lihat sajalah apa yang berlaku pada Sdr. Anwar Ibrahim.

Jangan ketawakan DSAI kerana esok lusa entah-entah kita yang kena! Orang jahat agennya ramai kerana upahnya tentulah lumayan!

Hari ini! Duit! Duit! Duit!!! ....
Maruah seseorang letak bawah kaki saja.


http://rp-semantan.blogspot.com

CUCU TOK KEDU

Quantum Metal Consultant said...

Sekurang kuragnya Ku Li bersuara bagi pihak diri atau hatinya. Anak Johor ? Rakyat Johor ? Yang dapat pingat Johor? apa reaksi..

Naya, semua dah kes koro...