Monday, June 30, 2008

UMNO AKAR UMBI TENTUKAN NASIB ABDULLAH

Ruhanie Ahmad

Perkembangan dalam siasah UMNO kian menarik. Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi masih belum memberikan tarikh khusus untuk menyerahkan kuasa parti kepada Datuk Seri Najib Tun Razak; Abdullah juga tetap akan mempertahankan jawatan Presiden UMNO; Tengku Razaleigh Hamzah menegaskan proses peralihan kuasa tidak termaktub dalam perlembagaan parti; Razaleigh juga sedang aktif menawarkan diri untuk jawatan Presiden UMNO; Najib mungkin turut mencabar Abdullah selaku pembesar nombor satu UMNO; jika Najib menghadapi rintangan yang amat besar, Tan Sri Muhyiddin Yassin pula mungkin diketengahkan oleh warga UMNO akar umbi untuk menandingi Abdullah.

Baca posting sepenuhnya di http://puteramalaysia.blogspot.com

8 comments:

Zainal A. Kasim said...

Kepimpinan politik negara kita daripada PM, TPM, Menteri, MB, KM, Exco baik dari parti Kerajaan mahupun pembangkang dan macai-macai mereka kini sedang sibuk. Sibuk mempertahankan diri mereka masing-masing daripada segala macam masalah dan tragedi politik.

Sedangkan mereka sepatutnya mempertahan dan memperjuangkan nasib rakyat ketika kita sedang berhadapan dengan masalah-masalah berbangkit akibat daripada kenaikan harga minyak.

Saya tidak puas hati. Mereka tidak melaksanakan amanah yang diberikan oleh rakyat kepada mereka. Wakil rakyat kita makan gaji buta!!

Tidak sedar diri dan memalukan negara. Malaysia would be better wihout all of you.

http://c-bok.blogspot.com

Nostradamus said...

Nostradamus Quatrains on “Wag the Dog”

In the month named of a Roman King
The year of great games played by Greeks
Malaysie, a land where politikus battle
“Wag the Dog” the game is played

A man defamed twice over
Seeking restitution with Ottoman Kings
A plot being hatched as night awaits
Watch in trepidation by the man defamed

People in Malaysie cry in vain
Great turbulence and strife engulf
Lost is the fable of Mongolian assasins
Forgotten is the hatred of black oil curse

Men in power rule with joy
For winners, gold and lust awaits
Lost are the tales of greed and arrogance
Forgotten are the tales of men in chains

Little Napoleon kings jump in joy
For keeping the turf and rule once more
But alas, such is the game being played
The time to repent is so in vain

Stomach empty, spirit rise in men
Seeking justice for those in pain
A man of honor they seek within
To play a game of which to gain

Across the land, the people rose
Silence and patience is the game being played
Within the halls and corridors of fame
Man of honor win the game

From: Patek1472.wordpress.com

Quantum Metal Consultant said...

Kenapa semuanya teragak agak, Najib tiada pilihan jika mahu menjadi Presiden UMNO dan PM secepat mungkin. Ini juga merupakan tekanan terhormat untuk Dolah

Muhyiddin juga tiada pilihan jika mahu lihat UMNO terus relevan, kena bertanding Presiden atau Timbalan Presiden. Rais Yatim juga harus tidak ketinggalan kali ini. Now or never, do or die. Dolah harus diperlihatkan realiti bahawa secara terhormat dia harus berundur sebelum diundurkan.

Biarlah kepimpinan Naib2 Presiden ditandingi oleh muka2 baru.

Unknown said...

Dato

With the current accusation Dato Seri Anwar sodomised chap Saiful, where there is clear light such accusation is a fabrication; don't you think UMNO represents people of despecible character and worst-than-animal mindset?

Why only UMNO commiting such low tactics against its own people?

What is your say Dato...

Berita dari gunung said...

Dato,
Abdullah will handover leadership to Najib, safe and sound. Otherwise he will be guilty to the end. I suppose that will be very soon indeed.
Thanks.

wira said...

Datuk,catatan ini untuk rengungan semua orang melayu yang beriman.

Didalam kita ingin menyatakan semua manusia sama, baik lelaki mahu pun perempuan, hakikatnya masyarakat tetap berperingkat dari yang kaya dan berkuasa kepada yang fakir miskin. Namun yang terserlah adalah keimanan seseorang. Perjuangan untuk menjadi insan yang lebih baik yang senantiasa kita doakan sekurang-kurangnya lima kali sehari tetap menjadi teras peningkatan keimanan.

Telah berlalu seratus hari, saya tidak nampak peningkatan kewibawaan didalam menyelesaikan masalah yang mungkin tidak akan timbul jika semua insan yang menjadi ketua rakyat mempamirkan keimanan yang tinggi.

Memang hasrat dan kebaikan menjadikan contoh yang baik seperti khalifah-khalifah yang lalu, perlu kita ingat contoh-contoh seperti demikian tidak terjadi seperti ahli silap mata dengan petikan jari maka terjadilah. Keimanan dan perangai yang baik perlu dipupuk sepanjang hayat insan menempuh penghidupan mereka.

Oleh itu jika terdapat sesuatu yang tidak baik maka terimalah hakikat berundurlah. Masyarakat akan mengenang kebaikan seseorang selepas wafatnya. Itu adalah hakikat. Harimau meninggalkan belang dan manusia meninggalkan nama. Semoga dimasa yang akan datang memberikan rahmat kepada pemimpin generasi yang baru. Amin.

Anonymous said...

emm dalam keadaan politik malaysia yg xmenentu malaysia mungkin akan dijajah lagi sekali....

spe sokong aku...

Wan Shamsudin said...

Dato yang dihurmati;

Saya yakin Pak Lah tidak akan lepaskan jawatan Presiden UMNO dan PM kepada DS Najib dengan senang. Pak Lah masih terlalu sayangkan jawatan tersebut. Saya juga yakin bahwa Pak Lah masih punyai beberapa AGENDA peribadi yang belum dicapai beliau.

Besar kemungkinan DS Najib tidak akan pernah menjadi PM....