Wednesday, January 16, 2008

Apa Harapan BN Di Pulau Pinang dan Kedah?
Dipetik daripada
http://maisuara.blogspot.com

Suara menerima maklumat yang mengatakan bahawa kedudukan BN di Pulau Pinang dan Kedah dalam Pilihan Raya Umum ke-12 disifatkan sebagai kritikal.

Masalah di Pulau Pinang adalah akibat sikap pengundi Melayu yang tidak menentu akibat kecewa dengan pimpinan Datuk Seri Abdullah Badawi yang dikatakan tidak memberikan pembelaan total kepada mereka.

Untuk posting sepenuhnya sila akses http://puteramalaysia.blogspot.com

4 comments:

The Eugenist said...

Salam Tok..

Sebagai anak jati Penang yang kini ada di perantauan, ada juga org Tanjung yg memang secara "obvious" membenci Pak Lah..

Saya berkunjung ke Penang baru2 ini dan terperanjat apabila ada beberapa tulisan Grafitti yang menulis perkataan seperti P**i Lah, B***h Lah dan bermacam2 Lahisme lagi.

APa yang boleh saya katakan ialah, kita tunggu dan lihat apa yang akan berlaku menjelang PRU 12 ini..

May the force be with us...

HESMEL FAZNEE FAISAL

kudakepang said...

Saudara Hesmel, terima kasih.

Tiada siapa boleh menafikan apa yang ada poskan sebagai komen di sini.

Soalnya, adakah kepimpinan negara juga insaf akan soal ini dan sudi memperbaikinya dengan seberapa segera?

Salam takzim.

annonymous said...

Saya lebih mempercayai bahawa Penang akan menjadi mangsa kepada percaturan pengundi berbangsa cina. Berkemungkinan beesar kita akan melihat calon2 BN (bukan dari UMNO) akan kecundang dan kerajaan BN di negeri Penang akan diselamatkan oleh kemenangan calon2 UMNO. Kita tunggu dan lihat siapa bakal meneraju Penang kiranya fenomena ini berlaku.
Kadang2 Datuk pemimpin UMNO khasnya enggan menerima hakikat kemelut yang berlaku dibawah (on the ground). Yang penting bagi mereka ialah 'aku terpilih jadi calon'! Menang kalah, itu nombor dua!Kalaukalah pun tidak menjadi hal kerna sudah mempunyai rekod bertanding dan menjadi tiket untuk meraih prejek dari PM!!!!~ Jadi dimana slogan perjuangan untuk parti 'keramat' ini? Lobi melobi sedang kuat berlaku. Gerakan ini bukan hanya berbekal tangan kosong, harus ada tempelan nya!!Diperingkat perhubungan telah ujud cubaan untuk mempengaruhi ketua nya dengan kebendaan agar nama diangkat kepada presiden Parti!! Kalau UMNO serious untuk membenteras politik wang, ini masanya untuk mengenepikan pemimpin yan korup dengan memperkuatkan usaha risikan. Kalau Clip video VT Lingam boleh ujud, tak kan risik UMNO tidak mempunyai kebolihan sedemikian!
Diwilayah, kerusi2 yang dipegang olih UMNO mungkin akan kekal. Kerusi2 lain.....entahlah!

kudakepang said...

Annonymous, terima kasih. saya harap pandangan anda akan diinsafi oleh banyak pihak. Salam takzim.