Saturday, November 10, 2007

Berita Terbaru:
20 Peserta Gelombang Kuning
Di Tahan Di Penjara Pudu…

5.22 petang: Dapat berita bahawa 20 peserta gelombang kuning telah ditahan di Penjara Pudu. Identiti mereka belum dapat dipastikan. Bagaimanapun, pihak penganjur sedang berusaha memberikan pembelaan kepada mereka dengan seberapa segera. - Ruhanie Ahmad

3 comments:

Unknown said...

Salam Datok,

The stupidity of Pak Lah & BN - I somehow pity them. Stopping the Gelombang Kuning is not a smart move, unless they want to see voters flock to the opposition party! I wonder if he knows, this is exactly what the opposition wants him to do! Defy the people's right to demonstration!

cheers

anakmama said...

aik, pak ruhanie dah condong sangat kepada BERSIH dan buat laporan dari masa ke semasa... ye lah bukan pembangkang kan tetapi mencari keadilan berdasarkan kepada undang undang yang sah. Undang undang sepatutnya diamalkan oleh semua rakyat jelata bukan untuk dinikmati oleh golongan elit pemenrintah hari ini.. yang belum tentu mereka ini masih berpegang kepada prinsip UMNO dari pemimpin terdahulu tetapi hanyalah untuk kroni dan anak beranak dan itu lah agenda mereka

syabas kepada pak ruhanie

berkata benarlah walau pun pahit-maksud hadis

kudakepang said...

M dan Anakmama, terima kasih.

M: I am of the same opinion with you. If only Abdullah had directed that permission be given to the yellow march, (by using reversed psywar) he could have emerged as the hero to the whole affair today because the media (prime media especially) can exploit the whole event to the government's strategic advantage.

Anakmama: Salam perkenalan. Untuk rekod bersama, saya bukan condong ke mana-mana. Saya masih tetap UMNO tetapi berjuang seorang diri ke arah menyumbang kepada kesejahteraan Melayu yang kini nampaknya seolah-olah diperlekehkan oleh sesetngah pihak dan kuasa asing. Laporan detik ke detik ini satu percubaan untuk saya memastikan keberkesanan blog sebagai penyalur berita dan perkembangan semasa. Terbukti ianya berkesan kerana sejak jam 2.00 petang hingga saat ini jam 11.20 malam lebih 15,000 orang melayari blog ini.

salam takzim.