Wednesday, December 24, 2008


6 comments:

Waris Melayu said...

Kunjungi www.warisanmelayu7.blogspot.com jika anda sayangkan bangsa Melayu.

Penulis blog ini adalah seorang Professional Melayu yang tidak menyertai mana-mana parti politik.

Beliau memberikan pemikiran berdasarkan apa yang berlaku di persekitaran terumtamanya yang melibatkan kepentingan orang Melayu.

Gaya penulisan yang bersahaja dan ringkas serta menarik perhatian membuatkan tulisan beliau disebarkan secara meluas oleh mereka yang prihatin dengan nasib bangsa Melayu.

Diharap dengan kewujudan laman blog ini dapat memberikan lebih pendedahan berhubung dengan buah fikiran beliau ini.

Beliau amat mengagumi Tun Dr. Mahathir yang disifatkannya sebagai Negarawan Ulung Sepanjang Zaman.

Akhir kata, lawatilah laman blog tersebut jika anda amat prihatin kepada nasib bangsa Melayu di negara kita.

Sebarkan alamat laman blog ini kepada rakan taulan berbangsa Melayu semua dan marilah kita membina satu bangsa yang kuat dan utuh serta dihormati oleh semua.

Syahir said...

Kerajaan pentabdiran Abdullah ini tidak dilihat memahami suara rakyat. Sebab itulah BN dan UMNO kalah besar di kebanyakan kawasan penting yang dipertandingkan.

http://gunungraya.blogspot.com

Madey M said...

Saya merupakan salah seorang pengunjung tetap blog Datuk...walaupun saya bukanlah sentiasa bersetuju dengan ideologi dan pandangan Datuk. Namun begitu saya tetap menghormati Datuk sebagai seorang penulis yang sangat berpengalaman.

Saya amat berbesar hati sekiranya Datuk sudi mengunjungi blog saya dan memberikan sedikit ulasan dan cadangan terhadap tulisan saya. Semoga dengan ulasan dan pandangan Datuk akan dapat membantu saya memperbaiki mutu serta gaya penulisan saya kepada tahap yang lebih baik.

http://sudut-pandang-madey.blogspot.com

THE PUREHADHARIST said...

BUKAN HANYA DAP PENGHALANG TERLAKSANANNYA HUDUD, ANWAR IBRAHIM JUGA ! sudilah layari http://pure-hadharist.blogspot.com

Unknown said...

Salam Datuk

Kerajaan Pak Lah tak sudi dengar suara rakyat. Oleh itu rakyat pun sudah tidak sudi dengar suara Pak Lah lagi.

Unknown said...

Assalamualaikum w.b.h. dan salam sejahtera kepada Dato' dan sekalian wargamaya,

Wallahi! Wabillahi! Watallahi!

Saya menyokong segala usaha kerajaan Malaysia untuk memperkasakan keharmonian dan kesejahteraan rakyat Malaysia. Pada pandangan peribadi saya, amat penting kita mempunyai sifat toleransi, keterbukaan minda, saling hormat-menghormati dan mengikis segala perasaan syak-wasangka.

Saya dari dulu sentiasa menolak, mengutuk dan mencela segala bentuk kekerasan, kekasaran, keganasan, pemberontak, perusuh, ekstremis, militan, radikalisme, peperangan, ajaran sesat, sindiket jenayah, fanatisme agama dan ideologi, ideologi subversif, ideologi jenayah, salahgunakuasa, rasuah, skim cepat kaya, tatasusila songsang, perkara-perkara dan perbuatan-perbuatan subversif berkaitan jenayah.

Saya tidak pernah terlibat, bersekongkol dan bersekutu dengan mana-manapun anasir tersebut di atas, kuasa asing, penjenayah, ajaran sesat, skim cepat kaya dan peminjam wang. Ketika saya menjadi pengamal undang-undang, saya hanya menjalankan tugas mewakili anakguaman dalam kes-kes mitigasi jatuh hukum jenayah di Mahkamah yang termasuklah yang dirujuk kepada saya oleh Jabatan Aduan Awam dan Khidmat Masyarakat MCA di bawah kelolaan Dato' Michael Chong serta kenalan di mahkamah. Saya hanya pernah menjawat tugas pengurus anak syarikat Citigroup cawangan Batu Pahat, Johor dalam pengendalian pinjaman peribadi, perniagaan dan kad kredit tanpa melibatkan diri dengan mana-manapun peminjam wang berlesen dan tidak berlesen dan terutamanya apa-apapun sindiket penjenayah. Saya minta agar jangan difitnah dan dianiayai diri saya dan keluarga saya.

Saya sememangnya menyokong demokrasi bertamadun berasaskan raja berpelembagaan di tanahair kita. Saya bukan pengikut fahaman sosialis mahupun komunisme serta ideologi subversif. Saya hanya mengagumi semangat Che Guevara dalam memperjuangkan nasib yang ditindas dan didiskriminasi (tanpa keganasan, kekerasan dan kekasaran). Saya hormat hak asasi dan proses 'self-determination' secara aman yang tertera dalam Piagam Pertubuhan bangsa-Bangsa Berstu.

Saya dengan ikhlas dan jujur percaya komputer-komputer peribadi yang pernah digunakan saya di rumah ayahanda dan adinda lelaki saya dan emel saya di yahoo.com, googlemail.com, hotmail.com serta blog-blog saya seperti resoluteraconteur.blogspot.com yang mana saya hanya pernah menulis sebuah rencana mengenai pengurangan rizab minyak dan gas di Malaysia serta 'clean and renewable energy resources' dan billioneuroblog.blogspot.com untuk menandingi website kelolaan Alex Tew iaitu milliondollarwebsite.com untuk tujuan menjana kekayaan peribadi tanpa kaitan dengan gejala negatif telahpun digodam oleh pihak-pihak tidak bertanggungjawab. Saya tidak pernah akses atau memasuki kedua-kedua blog tersebut setelah hanya menulis satu rencana berkaitan minyak dan gas di resoluteraconteur.blogspot.com dan mencatat persoalan umum untuk menjana kekayaan di billioneuroblog.blogspot.com. Saya tidak pernah memasuki kedua-kedua blog itu sejak itu dan tiada lagi akses katakunci. Lain-lain komen dan blog di mana-manapun media tiada kaitan dengan diri saya. Di samping itu, saya hanya pernah menggunapakai 2 talian bimbit sahaja. Satu telahpun lama luput tempohnya (habis mati had masanya). Satu lagi yang masih digunapakai sentiasa mengalami pelbagai masalah dalam membuat panggilan dan pesanan ringkas keluar.

Saya agak pelik kerana sejak beberapa tahun ini menerima panggilan telefon dan emel dari Negara China, pesanan ringkas dalam Bahasa Vietnam (saya percaya), konon-kononnya dari USAFIS (Amerika Syarikat) dan macam-macam lagi di talian bimbit dan rumah.

Terdahulu, ingin saya maklumkan di sini bahawa segala maklumat yang saya dapati adalah daripada Internet (alam maya) dan apa jua yang telah saya laksanakan hanyalah cuma menulis komentar-komentar bersandarkan maklumat di internet termasuklah segala maklumat di laman web Matthias Chang dan lain-lain. Saya hanya pernah menghantar komentar di blog-blog kendalian Dato' Ruhanie, Dato' A. Kadir Jasin, Sang Kelembai, Syed Akbar Ali, Tun Dr. Mahathir (TDM), Nuraina Samad, Ahiruddin Atan, A.M. Ubaidah dan Marina Mahathir serta emel berlandaskan maklumat dalam Internet kepada TDM di perdana.org.my.

Pihak-pihak berkuasa seharusnya memantau dan mengalihkan perhatian semua pengembara alam maya daripada pelbagai laman web dan blog sekiranya dirasakan maklumat dan data dalam laman web atau blog tersebut songsang dan memesongkan. Bukan salah pengembara alam maya seperti saya.

Berdasarkan pelbagai artikel dan ruangan di pelbagai media, saya percaya HIKMAH yang didapati melalui krisis kewangan dan ekonomi dunia menghalusi penerimaan sistem kewangan dan perbankan Islam dalam arena global serta permulaan tabung kewangan wilayah/zon.

Akhir kata, saya teringat sebuah petikan ayat Quran yang menyatakan bahawa setiap manusia yang dijadikan di bumi ini adalah khalifah (termasuklah bakal presiden Amerika Syarikat Barack Obama di antaranya).

Saya yakin dengan pemikiran positif dan optimis kita akan dapat menghasilkan keamanan, keadilan, kebenaran, kemakmuran dan demokrasi bertamadun yang tulus. Saya memang menyokong prinsip kedaulatan Melayu. Lebih manis dan ampuh bunyinya.

Segala sms pesanan ringkas kepada kawan-kawan saya hanyalah untuk hiburan dan liburan kami semata-mata. Janganlah ditekan kami disebabkan berjenaka dan melawak sesama sendiri sebagai pemuda, kami ditekan.

Wassalamualaikum w.b.h. dan salam sejahtera.

Hakimi bin Abdul Jabar
Batu Pahat, Johor