Saturday, December 01, 2007

Kuning, Kuning, Kuning, Kuning
Di mana-mana, Di desa Dan Kota!

Berikut adalah kiriman cebisan kisah gelombang kuning yang saya terima menerusi SMS dan e-mail puteramaya@gmail.com tengah hari tadi.

Ini membuktikan gelombang kuning memang terus meledak jadi gelombang rakyat di serata negara. Berita-berita lain mengenai gelombang kuning sila kirimkan kepada email di atas. – Ruhanie Ahmad

Saya berpakaian kuning dua kali seminggu - setiap Sabtu dan Ahad - sejak dua minggu yang lalu. Saya bersama gelombang kuning dan gelombang rakyat. - Haji Dollah Mujirin, Kuching, Sarawak.

Minggu lalu saya anak beranak pakai warna kuning. Kami shopping sakan di Batu Pahat. Rupa-rupanya memang ramai lagi rakyat macam kami. - Salim Kardi, Batu Pahat, Johor.

Please count me in. I put on yellow today for peace, solidarity, fairness and justice. - John Sangkeng, Sibu, Sarawak.

Sejak kuda-kepang kempen kuning, setiap Sabtu saya pakai t-shirt kuning. Saya mau gelombang kuning berjaya sampai PM berhenti. - Nik Man Nik Ismail, Pasir Mas, Kelantan.

Saya peminat gelombang kuning di Sabah. Saya mahu gelombang kuning kasi PM tumbang dan KJ terlentang. - Eddy Inggus, Penampang, Sabah.

I was in yellow last Saturday. And in yellow again today. I am not scared. Yellow in beautiful. Yellow is the symbol of our peaceful protest to make Badawi resigns. - Jenny Teo, Seremban, Negeri Sembilan.

Saya juga pakai kuning mulai Sabtu dulu. Orang Asli pun mau ikut gelombang kuning. – Asmit Megar, Tapah, Perak.

Yes, Saturday is The Yellow Day. The day we have to show our unhappiness to our leader. I am part of the yellow wave. - Ganesan Murthy, Kepala Batas, Penang.

No comments: