Friday, June 10, 2011

MAT SABU TUNJUK BELANG?

Kuda-kepang mengalu-alukan kemunculan blog Shafie Nor di http://shafienor.blogspot.com. Haji Shafie Nor, seorang sahabat lama, adalah wartawan veteran yang berkhidmat di era Tun Abdul Rahman Putra Alhaj, Tun Abdul Razak Hussein, Tun Hussein Onn dan Tun Dr Mahathir Mohamad.

Beliau adalah antara wartawan Malaysia di Berita Harian yang menyaksikan tragedi 13 Mei 1969 dengan mata kepalanya sendiri. Beliau juga rapat dengan Datuk Harun Idris, mantan Menteri Besar Selangor.

Jawatan beliau terakhir sekali adalah Ketua Editor Suara Merdeka terbitan UMNO Malaysia. Kini beliau sudah bersara dan menetap di Kuala Lumpur.

Saya sempat menimba pengalaman bersama beliau sewaktu berkhidmat dengan the New Straits Times mulai 1972-1982.

Posting sulung beliau pada 8 Jun 2011 menyatakan: MAT SABU TUNJUK BELANG. Kata beliau, nampaknya Timbalan Presiden Pas yang baru, Mohamad Sabu, mula tunjuk belang. Selang beberapa jam sahaja sah menang jawatan, dia ajak rakyat turut serta dalam perhimpunan gerakan bersih kedua yang dirancang pada 9 Julai depan.

Untuk mengikuti posting selanjutnya, harap akses:
http://shafienor.blogspot.com/2011/06/mat-sabu-tunjuk-belang.html#comment-form



6 comments:

wali said...

Itu baru betul pemimpin, berani memperjuangkan keadilan yg telah pupus kat bumi malaysia. Mungkin lepas ni giliran mat sabu pulak kena fitnah, mungkin fitnah berkhalwat dgn bini org, mcm citer dulu, tunggu jelah umeno kan memang expert dgn keja2 membuat citer dogeng fitnah, sebab fitnah dah jadi darah daging dan budaya keji umeno.

jebat said...

Salam Yakzim, Bung,

Itulah namanya HARIMAU tujuk belang, atau manusia tunjuk HIDUNG BELANG !!

Jangan jangan satu hari nanti tunjuk pula "ANU" belang,

jebat said...

Salam Takzim,Bung

Tunjuk belang lah dikatakan HARIMAU.

Kalau manusia tunjuk HIDUNG BELANG.

Kalau kucing pula tunjuk ALIM BELANG.

Jangan tunjk 'ANU nya' belang sudah lah !!

Itulah ragam manusia.
Mat Sabu atau siapa saja tak kecuali.

JEBAT - tunjuk keris belang !!
(dengan darah keparat)

Anonymous said...

Jangan takut dengan Mat Sabu .Takat mana dia nak tunjuk terra .Ini gara-gara orang Pas yang sakit jiwa .Macam mana orang fasik boleh jadi pemimpin no 2 dalam Pas . undang-undang menunggu mat sabu . Pihak tentera boleh membantu polis sekiranya mereka nak jatuhkan kerajaan secara demotrasi. Jangan biarkan mangkok-mangkok ni bermaharajalela . Kerajaan tidak perlu takut.

Wake UP! said...

Salam. Mat Sabu mana ada belang? Dia ada 121 je.

Anonymous said...

PR ini begitu ghairah dan hayal tentang kuasa.dibuai mimpi diulit indahnya menjejakkan kaki di putrajaya dgn membayangkan kuasa itu akan diperolehi dgn cara rusuhan seperti Mesir.


PR begitu ghairah ingin merusuh hanya selepas berlakunya rusuhan di Mesir dan lain2 negara asia barat.sedangkan keadaan di negara asia barat amat jauh bebrbeza dgn malaysia.

Tahu ke anda anak2 muda di Yemen itu merusuh kerana ingin negara dan pemimpin mereka mencontohi kemajuan malaysia.mereka ingin negara mereka seperti malaysia,ank ank muda di Yeman amat mengkagumi malaysia,

Di Malaysia pula ingin mencontohi rusuhan di asia barat hanya utk menghancurkan negara,,Pelik tapi benar

PR ini tidak peduli negara hancur.rakyat bermandi darah,mayat bergelimpangan hanya utk memuaskan nafsu seorg pemimpin yg gilakan jawatan PM.,